וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלת דו"ח? שלם בתוך שבועיים וקבל הנחה

5.5.2010 / 21:20

על פי הצעת חוק של ח"כ אלי אפללו, מי שיקבל דו"ח חניה יהיה רשאי לשלם מחצית מהסכום הנקוב בהודעה, בתנאי שיעשה זאת בתוך 14 יום מקבלתו

ועדת הכלכלה סיימה הבוקר (רביעי) את הכנתה לקריאה ראשונה של הצעת החוק של ח"כ אלי אפללו לעניין הפחתת גובה קנס חניה בשל תשלום מהיר, לפיה מי שנמסרה לו הודעת קנס יהיה רשאי לשלם מחצית מהסכום הקנס הנקוב בהודעה, ובלבד ששילם הסכום תוך 14 יום.

ח"כ אלי אפללו, יוזם הצ"ח אמר בדיון: "בערים רבות קיימת מצוקת חניה ממשית עימה נאלצים התושבים להתמודד מידי יום, קורה לפעמים שמדחן מתקלקל, יש עיכובים לא צפויים בחזרה לרכב, אין אפשרות לקנות כרטיס חניה. התוצאה, תשלומים מיותרים בהיקף של מאות ואלפי שקלים לשנה לנהג על קנסות חניה".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהגישה הצעת חוק באותו נושא, המבקשת להסדיר את סוגיית השילוט של אזורי חנייה מועדפת, אמרה בוועדה כי "כיום, נהג חונה ב'כחול – לבן', משלם עבור חנייה, ורק כשהוא חוזר, הוא מוצא להפתעתו דו"ח חניה על שמשת הרכב. בדיעבד הוא מגלה שהיה שלט בתחילת הרחוב, מאתיים מטר אחורה, קצת מוטה, עמוס טקסט ומוסתר מאחורי עץ, שקובע כי מדובר באזור חניה לתושבים בלבד - 'חנייה מועדפת'. זו הבעייה!".

ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת כלכלה, ציין כי כאשר אנחנו מאחרים בתשלום הקנס מעלים לנו את סכום הקנס, אבל כאשר אנחנו מקדימים את התשלום לא מתגמלים אותנו בהתאם. יש לציין כי הצעת החוק באה להקל רק על נהגים שחנו במקום חניה מוסדר, כלומר חנו ב"כחול-לבן", אך קיבלו דו"ח חניה מסיבות שונות.

עוד הוסיף ח"כ אלי אפללו, כי "יצירת תמריץ לתשלום מהיר של הקנס צפויה להקטין את הסחבת הביורוקרטית בטיפול בפניות של נהגים לרשויות המקומיות, תמנע הליכים משפטיים מיותרים ואף תגדיל את היקף גביית הקנסות על ידי הרשויות המקומיות". הצעת החוק צפויה להעלות בקרוב לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully