וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי טוב שקל: הליש"ט והאירו בשפל נוסף

אשר שכטר

6.5.2010 / 12:43

עם פתיחת הקלפיות בבריטניה, לירה שטרלינג יורדת לשפל של חגד מול הדולר. גם האירו מוסיף להיחלש. חשש להורדת דירוג האשראי של בריטניה

הליש"ט הבריטית נחלשת היום לשפל של חודש מול הדולר, זמן קצר לאחר פתיחת הקלפיות בבריטניה ושעה שאזרחי המדינה צפויים להעלות את המפלגה השמרנית בראשות דיוויד קמרון לשלטון – לראשונה מזה 13 שנים.

הליש"ט, שנפלה בששת השבועות האחרונים ב-7.4%, נחלשת כעת ב-0.3% מול הדולר לרמה של 1.5062 דולר לליש"ט. לפי סקרי דעת הקהל האחרונים, מפלגת השמרנים מובילה ב-8% על מפלגת הלייבור עם רוב של 36% מקולות המצביעים, לעומת 28% מהקולות למפלגת הלייבור.

הסוחרים מהמרים כי בכל מקרה, המפלגה שתזכה בבחירות ב-6 במאי תציג תוכנית להפחתת הגירעון התקציבי, שעומד על שיעור שיא. היורו נפל לשפל של שנה מול הדולר בעקבות הורדות דירוג האשראי של יוון, פורטוגל וספרד מצד סוכנות הדירוג s&p בשבוע שעבר. סוכנויות הדירוג S&P ומודי'ס אותתו כי הן עשויות להסיר את דירוג האשראי AAA של בריטניה בהתאם לצעדים שתנקוט הממשלה החדשה.

במקביל, היורו ממשיך להיחלש היום מול הדולר, זה היום הרביעי ברציפות, ונסחר ברמה של 1.28 דולר ליורו – לראשונה מזה 14 חודשים – בעקבות משבר החובות באירופה ולפני פתיחתה של פגישת הבנק המרכזי האירופי (ECB) שבסופה עשוי הבנק להכריז על צעדי סיוע נוספים לכלכלת יוון. היורו נחלש כעת ב-0.1% מול הדולר לרמה של 1.28 דולר ליורו, לאחר שקודם לכן נגע ברמה של 1.2768 דולר ליורו – רמתו הנמוכה מאז ה-12 במארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully