וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר הבכירים - עד 41 אלף שקל"

צבי זרחיה

6.5.2010 / 14:21

בעקבות יחימוביץ': גם מאיר שטרית מציע להטיל הגבלה על מנהלים בחברות ציבוריות. עם זאת, מציע לאפשר לחברה שמחלקת דיבידנד להעניק תוספת שכר שנתית של 98,400 שקל

שכרו של הבכיר ביותר בחברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה יוגבל לפי חמישה מגובה השכר הממוצע במשק, כלומר כ-41 אלף שקל בחודש. עם זאת, חברה שיש לה רווחים ומחלקת דיבידנדים תוכל לתת תוספת שכר שנתית לבכיר עד לתקרה של 98,400 שקל. במקרה כזה, השכר השנתי הכולל יגיע ל-590,400 שקל או 49,200 שקל בחודש - כך מציע מציע ח"כ מאיר שטרית (קדימה) בהצעת חוק שהניח על שולחן הכנסת.

לדברי שטרית, "בשנים האחרונות הרקיע שכרם של המנהלים, בעיקר בחברות הציבוריות אשר נסחרות בבורסה, לסכומים אשר הופכים את השכר מחד למסלול עוקף דיבידנד הפוגע ברווחי ציבור המשקיעים, ומאידך, למסלול נפרד ומנותק מכל מסלולי השכר האחרים בחברות. המנהלים נוטלים לעצמם שכר שעלותו למנהל יחיד מגיעה לעיתים לכמה מיליוני שקלים בחודש". שטרית טוען כי "בעזרת הצעת החוק הפערים הכלכליים בין העובד הבכיר ביותר לעובד הזוטר ביותר יקטנו".

על פי הצעת החוק, חברה תוכל להעלות את שכרו של המנהל אך ורק אם חילקה דיבידנדים בהתאם לרווחיה, כלומר שכר הבכירים יושפע בהתאם לרווחיה של החברה. כיום, נוצר מצב שבו חברה משלמת שכר של מאות אלפי שקלים בחודש ללא שום קשר לרווחיה.

לפיכך, מוצע כי במקרה שלחברה יש רווחים והיא מחליטה לחלק דיבידנד, יוכל לקבל המנהל תוספת שכר שנתית וזאת בתנאי שהסכום לא יעלה על סך 12 פעמים השכר הממוצע במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully