וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי מימון התפטר מאקויטל ועוזב את ישראל

ליאור זנו

6.5.2010 / 20:00

איש העסקים ויו"ר דירקטוריון אקויטל צפוי לעזוב את הארץ עד ל-15 ביוני. יחליף אותו בתפקיד חיים צוף, שותפו לעסקים ובעל השליטה בחברה. לא ידועה הסיבה לעזיבתו

איש העסקים קובי מימון עוזב את ישראל ופורש מתפקידו כיו"ר דירקטוריון אקויטל. חיים צוף, שותפו לעסקים ובעל השליטה באקויטל יחליף אותו כיו"ר הדירקטוריון. מימון צפוי לעזוב את ישראל עד ל-15 ביוני.

אקויטל שולטת בשורת חברות, ובין השאר בנצבא ובישראמקו, השותפה (29%) בגילויי הגז הטבעי ב"תמר".

מימון הינו אחד מהטייקונים הגדולים בישראל, שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולר. מימון ואיש סודו חיים צוף, הם בעלי השליטה בחברת אקויטל הציבורית המחזיקה במגוון רב של עסקים בתחום התשתיות והנדל"ן. אקויטל שולטת ביואל שהינה בעלת השליטה בנצבא ונפטא. צוף הינו האדם הרשום כבעל השליטה בחברות, אך ידוע כי מימון למעשה גם בעל השליטה.

לחברה שתי פעילויות עיקריות באמצעות החברות הציבוריות שבשליטתן: הראשונה היא מגזר חיפושי הגז והנפט. נפטא מחזיקה בכמה חברות חיפושים ביניהן ישראמקו, השותפה (29%) בתגלית הגז הטבעי בתמר, כמו גם בנפטא חיפושים וחנ"ל. ישראמקו הוקמה לצורך ביצוע פעולות חיפוש והפקה של נפט וגז בישראל. לשותפות זכויות בנכסי הנפט מד יבנה (49.86%), דלית (28.75%), תמר (28.75%), שמשון (79%) ודניאל (59%).בנוסף מחזיקה נפטא בישראמקו אינק- המונפקת בנאסד"ק ועוסקת בחיפושי והפקת נפט בארה"ב.

בתחום הנדל"ן, מימון הוא הבעלים של קרית שדה התעופה (איירפורט סיטי) שליד נתב"ג ונכסים רבים ברחבי ישראל, חלקם הגדול במסגרת חברת נצבא שרכש מאגד לפני שלוש שנים. בנוסף, יש לו אופרציה בינלאומית של מכירת תמונות שמן ברחבי העולם ובמסגרתה הוא מעסיק, ישירות ובעקיפין, עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם.

בדצמבר 2009 השתלטה נצבא על התחנה המרכזית החדשה בתל אביב כאשר רכשה את חוב התחנה, בסך 193 מיליון שקל, מבנק דיסקונט, בתמורה ל-138 מיליון שקל. באוגוסט 2009 רכשה החברה את זכויות מתחם סינמה סיטי תמורת 406 מיליון שקל. עוד במהלך במהלך 2009 זכתה נצבא בחוזה להקמת שכונת מגורים ומרכז תעסוקתי ומסחרי בראש העין תמורת 137 מיליון דולר ששילמה למנהל מקרקעי ישראל.

לפני כשבוע פורסם כי משקיעים בישראמקו אינק, הגישו תביעה נגזרת בארה"ב נגד מנהלי החברה בגין עסקות פנימיות סודיות שביצעו החברה ובכיריה עם צוף, מימון וגופים אחרים בשליטתם.

כעת לא ידועה הסיבה לעזיבתו של מימון, אך מקורבים לחברה מסרו כי בכוונתו לדאוג מקרוב לעסקיו בחו"ל. לא ניתן היה לקבל את תגובת אקויטל או מימון, אך הודעה לבורסה צפויה לצאת בשעות הקרובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully