וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות חדות

מיכל רמתי

6.5.2010 / 20:00

לונדון ירדה ב-1.5%, פרנקפורט איבדה 0.8%, פאריס ירדה ב-2.2%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-1.5% לשפל של חודשיים, לאחר שעבר מירידות לעליות במהלך היום

בורסות אירופה נעלו יום נוסף בירידות חדות לאחר מסחר תנודתי ביותר על רקע המשבר ביוון, הבחירות בבריטניה והחלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. לונדון ירדה ב-1.5%; פרנקפורט איבדה 0.8%; פאריס ירדה ב-2.2%; מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-1.5% לשפל של חודשיים, לאחר שעבר מירידות לעליות למעלה מ-10 פעמים במהלך היום.

מרבית הבורסות במדינות ה-PIGS – המדינות ששיעור חובותיהן וגרעונותיהן מעורר חשש, ננעלו שוב בירידות חדות, לאחר שעברו אף הן לעליות באמצע היום. בורסת מדריד ירדה ב-3%; ליסבון ירדה ב-2.2%; מילאנו ירדה ב-4% בעקבות ירידה חדה במניות הבנקים; בורסת אתונה רשמה דווקא עליה של 1%, לקראת אישורה של תוכנית הצנע בפרלמנט, אשר התקבל לאחר נעילת המסחר.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע היום כי החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, בשיעור שפל של 1%. הבנק המרכזי הוריד את הריבית בהדרגה משיעור שיא של 4.25% ב-2008, לשפל של 1% במאי 2009, ומאז הותיר את הריבית בשיעור זה. ז'אן קלוד טרישה, נשיא הבנק המרכזי של אירופה, אמר בעת ההודעה כי שיעור זה ממשיך להלום את המצב באירופה.

היום הזהירה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מפני התפשטות המשבר ביוון למגזר הבנקאי במדינות נוספות באירופה. סוכנות דירוג האשראי הודיעה כי למרות שבמספר מדינות, כמו פורטוגל ואיטליה, הבנקים לא הושפעו בצורה משמעותית על ידי המשבר הפיננסי העולמי, משבר החובות באירופה עשוי לפגוע בהם קשות. "גורם מרכזי בהערכת הסיכון להתפשטות, במקרה זה, יהיה תפיסת השווקים בנוגע להצלחתה של חבילת הסיוע ליוון", אמרה הסוכנות. על רקע אזהרה זו ירדו מניותיהם של שניים מהבנקים הגדולים באיטליה, יוניקרדיט ואינטסה סאנפאולו, ביותר מ-7% וגררו ירידה של 4% בבורסת מילאנו.

המסחר בלונדון התקיים על רקע הבחירות המתקיימות היום בבריטניה. מדובר באחת ממערכות הבחירות הצמודות ביותר שידעה הממלכה המאוחדת זה כמה עשורים. הסקרים האחרונים שפורסמו ניבאו ניצחון למפלגת השמרנים, בהנהגתו של דיוויד קמרון, עם יתרון של 9% על הלייבור ועל המפלגה הליברל דמוקרטית. הקלפיות בבריטניה ייסגרו בשעה 22:00 לפי שעון לונדון (חצות לפי שעון ישראל).

מניית ענקית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט נפלה ב-6.5%, לאחר שמוקדם יותר צנחה ביותר מ-11%.החברה דיווחה על הפסד רבעוני גדול מהצפוי. החברה דיווחה על רווח נקי בסך 515 מיליון יורו, ועל הכנסות בסך 3.25 מיליארד יורו. אנליסטים ציפו להפסד נקי בסך 166 מיליון יורו, ולהכנסות בסך 3.45 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully