וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחורה חמה: פישמן מממש אזחקותיו ב-HOT

אמיר טייג

7.5.2010 / 7:56

איש העסקים הפחית בחצי השנה האחרונה את אחזקותיו מ-14.6% ל-12.6% מהון החברה. בקבוצת פישמן לא מאשרים זאת, אך נראה כי בכוונתו להותיר את החברה להובלתו של פטריק דרהי

אליעזר פישמן החל לממש השבוע את מניותיו בחברת HOT. בחצי השנה האחרונה הפחית איש העסקים את אחזקותיו בחברת הכבלים מכ-14.6% מהון החברה לכ-12.6%. פישמן מכר 1.52 מיליון מניות בסכום שמוערך ב-67 מיליון שקל.

העסקה הגדולה האחרונה שביצע פישמן במניות HOT היתה בסוף ינואר, במחיר של 44 שקל למניה, שמחירה כיום 44.20 שקל. אמנם פישמן מכר שיעור מצומצם בלבד של מניות, אך זו הפעם הראשונה שבה הוא מוכר מניות של החברה, והדבר עשוי להצביע על כך שהוא בדרכו החוצה מ-HOT. מקבוצת פישמן נמסר כי הם לא מתייחסים לנושאים הנוגעים למדיניות האחזקות שלהם.

תשעה ימים לאחר העסקה האחרונה של פישמן במניות HOT דווח לבורסה כי מיכאל גולן, נציגו של בעל השליטה החדש ב-HOT, פטריק דרהי, רכש מניות בהיקף דומה להיקף המכירה של פישמן. עם זאת, לא ניתן אישור לכך שהעסקה בוצעה בין השניים. יש לציין כי פישמן מעולם לא מכר מניות של HOT עד לאחרונה.

עסקת מירס-דרהי, שנחתמה בדצמבר האחרון, תקבל בתוך כמה שבועות אישור ממשרד התקשורת. זו המשוכה האחרונה בעסקה, שבה ישתלט המשקיע הצרפתי על מירס. עם השלמת העסקה יעביר דרהי לבעלת הבית הנוכחית של מירס, מוטורולה העולמית, 170 מיליון דולר. בנוסף, לאחר העסקה יתחיל דרהי בהליך למיזוג מירס אל תוך HOT, שבה הוא מחזיק 45%. לאחר תהליך של כמה חודשים תיהפך מירס לזרוע הסלולרית של HOT.

נפגע מהרגולציה נגד חברת הכבלים

פישמן פועל שנים רבות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. ב-99' רכש יחד עם ידיעות אחרונות ותבל את השליטה בחברת הכבלים ערוצי זהב. העסקה נעשתה לפי שווי של 2,100 דולר למנוי כבלים. לפני עסקה זו החזיק יחד עם ידיעות אחרונות בחברות הכבלים האזוריות עידן וטלם. חברות אלה מוזגו כולן לתוך ערוצי זהב, וב-2006 מוזגו סופית ל-HOT. לאחר המיזוג החזיק פישמן בכ-14.6% מהחברה הממוזגת.

לאורך השנים התלונן פישמן כי השקעתו ב-HOT נפגעה בשל החלטות הרגולציה המחמירות נגד חברת הכבלים, ובעיקר בשל תנאי המיזוג בין שלוש חברות הכבלים. הוא אמר כמה פעמים בעבר כי אין לו כוונה להחזיק לאורך שנים ב-HOT וכי ימכור את אחזקותיו במחיר זהה או גבוה מהמחיר שנקבע בעסקה מ-99'. ההערכות הן כי פישמן ביקש למכור את מניותיו במחיר הגבוה מ-50 שקלים למניה.

עד כה בחר פישמן שלא למכור את מניותיו לדרהי, שרכש 45% מ-HOT בשנה וחצי האחרונות במחיר 33.50-44.00 שקלים למניה. אמנם בקבוצת פישמן לא מאשרים זאת, אך כפי הנראה בכוונת פישמן לממש מניותיו ב-HOT בתקופה הקרובה ולהותיר את החברה להובלתו של דרהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully