וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ועידת חירום של המעצמות בנושא יוון

7.5.2010 / 9:11

שבע המדינות המתועשות (G7) יתכנסו היום לועידה מיוחדת על רקע הירידות בשווקים. שר האוצר של יפן: "החברות האירופיות יצטרכו להסביר את הצעדים שנקטו כדי לסייע ליוון"

קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) תקיים היום שיחת ועידה ובה תדון במשבר החוב של יוון, כך אמר שר האוצר היפני נאוטו קן, לאחר שהחששות מפני התפשטות המשבר הובילו לירידות שערים חדות בבורסות בעולם.

החברות האירופיות "כפי הנראה יסבירו" את הצעדים שנקטו ביחד עם קרן המטבע הבינלאומית כדי לסייע ליוון, אמר קן במסיבת עיתונאים בטוקיו היום. "איני סבור כי הן יתבקשו לנקוט צעדים ספציפיים, כגון התערבות במטבע", אמר קן.

בעקבות ההודעה, התחזק היורו מול הדולר, לאחר שאתמול הגיע לשפל של 14 חודשים מול הדולר, והירידות בבורסות אסיה התמתנו. שיחת הועידה מצביעה על כך כי שרי האוצר במדינות המפותחות בעולם מזהים עלייה בסיכון לכלכלה העולמית, קצת יותר משנה לאחר שהחלה הכלכלה העולמית להתאושש.

"הם חייבים לעשות משהו - כל מה שניסו לעשות עד כה כדי לשכנע את השווקים שהם שולטים במצב נכשל", אמר בראיין ג'קסון, אסטרטג בכיר לשווקים המתעוררים ברויאל בנק אוף קנדה בהונג קונג לסוכנות הידיעות בלומברג. "השגת תמיכה מצד מדינות אחרות לתכנית הסיוע האירופית ליוון היא צעד הגיוני", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully