וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות העולם ממשיכות לצנוח

עומר רבין

7.5.2010 / 23:43

יום נוסף של ירידות חדות בכלכלה העולמית: בורסת לונדון נפלה ב-4% ופריס אבידה ברגע השיא 6%. גם בוול סטריט נפתח איבדו המדדים המובילים כ-2%. "מדד הפחד" מוסיף לזנק

"כמה עוד יכולים מדדי המניות לרדת?" - זו השאלה ששואלים את עצמם גם הערב (שישי) המשקיעים בכל רחבי העולם על רקע המשך המגמה השלילית המדאיגה בכל שוק ההון העולמי ועל רקע יום נוסף של מסכים אדומים-כהים.

באירופה נחתם הערב המסחר בירידות שערים חדות במדדים המובילים: הבורסה של לונדון איבדה 4% ואילו הבורסה של פריז צנחה בלא פחות מ-6%. גם בגרמניה נרשמו ירידות חדות של כ-4% במדדים המובילים. ירידות השערים נרשמו על אף האישור שניתן הערב במרבית מדינות אירופה החזקות לתכנית הסיוע ליוון: בתי הנבחרים של גרמניה, איטליה, צרפת וספרד אישרו את הסיוע הנדרש במטרה להציל את כלכלת האיחוד המדממת. בסך הכל מסכמת אירופה שבוע קשה במיוחד במסגרתו נפלו הבורסות המובילות בשיעורים מבהילים של עד 10% בסיכום שבועי.

החשש כעת הוא מפני תרחיש ה"דומינו" האירופי שבמסגרתו עוד ועוד כלכלות ייקלעו למשבר כלכלי ממנו לא יוכלו לצאת בכוחות עצמן ו"יחלבו" את הכלכלות החזקות באיחוד. כלכלנים כבר טענו ביממה האחרונה, כי מגמה זו עשוייה להפוך את גוש האירו ל"גוש סרטני ממאיר" שימוטט למעשה את היציבות הפיננסית ביבשת כולה.

התרחישים המדאיגים הללו לא דילגו גם היום על המשקיעים בבורסה בניו יורק שעדיין מלקקים את הפצעים מהיום הטראומתי שחוו אתמול, בשיאו צנחו המדדים בעד 9% (ככל הנראה בשל תקלה טכנית). המסחר בניו יורק נחתם גם הערב בירידות שערים במדדים המובילים שמוסיפים לרדת: הנאסד"ק איבד הלילה 2.3% מערכו ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של 1.3%. מדד הפחד (מדד VIX), הבוחן את מידת התנודתיות בבורסה בניו יורק ובכך מספק אומדן למידת העצבנות והפאניקה בקרב המשקיעים, המריא ב-22% הלילה ובלא פחות מ-79% בסיכום שבועי.

נחמה קטנה ניתן אולי למצוא בשוק מטבע החוץ, שם התחזק היום האירו במעט לעומת השקל בשיעור של 0.36% לאחר רצף ירידות ארוך. שערו היציג נקבע בצהרים ע"י בנק ישראל ברמה של 4.829 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully