וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תשלם 356 מיליון דולר פיצויים

יורם גביזון

8.5.2010 / 9:30

ענקית התרופות הישראלית הפסידה במשפט כנגד חולה שנדבק בצהבת נגיפית וטען כי הדבר אירע בעקבות שימוש בפרופופול - זריקה להרדמה קצרת טווח בחדרי ניתוח

חברת טבע תשלם 356 מיליון דולר לחולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C - כך פסק אתמול חבר מושבעים בנבאדה, ארה"ב. חבר המושבעים קיבל את טענת התובע לפיה ההידבקות אירעה בעקבות שימוש בפרופופול, זריקה המשמשת להרדמה קצרת טווח בחדרי ניתוח, שמיוצרת על ידי קבוצת טבע. חברת בקסטר שהפיצה את המוצר לבית החולים בו טופל התובע נדרשה לשלם סכום נוסף של 144 מיליון דולר.

הסכום שנפסק לתובע הוא הגדול ביותר בהיסטוריה המשפטית של נבאדה והסכום הגדול ביותר שנפסק לחובתה של טבע אי פעם.

טבע חשופה לתשלום סכומים גבוהים יותר משמעותית משום שלדברי רוברט אגלט, עורך דינו של התובע עוד 100 איש נדבקו בהתפרצות של צהבת מסוג C לפני שנתיים לאחר שימוש חוזר במזרקים שהכילו פרופול במהלך ביצוע קולונוסקופיה.

טבע הודיעה כי תערער על הפסיקה והעריכה כי סיכוייה לזכות בערעור טובים משום שהתווית על הזריקה מציינת במפורש כי הזריקה היא לשימוש חד פעמי וכי ביכולתה להוכיח כי התובע נדבק משום שהוראות השימוש בזריקה הופרו ביודעין.

טבע ירדה אתמול במסחר ב-2.4% לעומת ירידה של 2.3% במדד הנאסד"ק.

זו היא התבוסה המשפטית המשמעותית השנייה של טבע בתוך פחות מחודש לאחר שחבר מושבעים פסק כי טבע הפרה פטנט שרשמה חברת ויית' על התרופה פרוטוניקס לטיפול בהחזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט. על פי הערכות, טבע תידרש לשלם פיצויים לויית' (כיום חברה בת בבעלותה המלאה של פייזר) בהיקף של 1.2-1 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully