וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת להגביל שיעורי הירידה במניות

8.5.2010 / 13:45

לומדים לקח? רשות ני"ע האמריקאית שוקלת להטיל הגבלות על שיעורי הירידה לפי זמן על מנת למנוע קריסות חדות אך לאפשר ירידה הדרגתית בערכן

הרשות לני"ע בארה"ב (SEC) שוקלת שינויים רגולטוריים שנועדו להאט את המסחר בשוקי המניות בעתות של צניחת מחירים, לדברי גורמים המקורבים לנושא לסוכנות הידיעות בלומברג. בכירי הרשות שוקלים האם יש להחיל הגבלות מסחר כוללניות ברחבי השוק על חברות הצונחות יותר משיעור מסויים, לדברי אותם אנשים, שהוסיפו כי מדובר בדיונים ראשוניים. עוד שוקלת הרשות לכלול הגבלות לפי זמן, כיוון שירידות חדות המתרחשות בדקות ספורות, מסוכנות יותר בשווקים לעומת ירידות הנפרשות על פני מספר שעות. דובר הרשות ג'ון נסטר סירב למסור תגובה על דיונים פנימיים ברשות.

הרשות טרם סיימה לחקור את הגורמים לקריסת מדד דאו ג'ונס ב-6% תוך 10 דקות, אך המחוקקים בארה"ב מפעילים לחץ כבד עליה למנוע הישנות של התקרית. חבר בית הנבחרים הדמוקרטי פול קנג'ורסקי שלח מכתב ליו"ר הרשות, מרי שפירו, ודרש את חוות דעתה על התקרית, כמו גם אודות יכולת הרשות למנוע קריסות מהירות נוספות שכאלה.

הקונגרס האמריקאי מתכוון לחקור את הנפילה הפתאומית בשוקי המניות בוול סטריט ביום חמישי, ודוחק ברשויות הרגולציה בארה"ב לקיים בדיקה דקדקנית כדי להבטיח שמסחר באמצעות מחשבים יהיה נתון לפיקוח ראוי, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

הסנאטורים הדמוקרטים טד קאופמן ממדינת דלוור ומרק וורנר ממדינת וירג'יניה פועלים במשותף עם חברים בועדת הבנקאות של הסנאט כדי לספק מענה לאירועים כמו הנפילה בת אלף הנקודות שרשם מדד דאו ג'ונס ביום חמישי, במסגרת החקיקה המתגבשת לרפורמה ברגולציה הפיננסית בארה"ב. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא אף הוא לבחינת ארועי יום חמישי.

הסנאטורים דורשים גם מרשות ני"ע בארה"ב (SEC) ורגולטור שוק הסחורות בארה"ב (CFTC) לגבש המלצות כיצד ניתן להימנע מתקלות טכנולוגיות מהסוג שהחריף לפי החשד את המפולת בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully