וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נדחתה עתירה כנגד הסיוע ליוון

עומר רבין

8.5.2010 / 15:07

נמשך המאבק במעצמות האירופיות סביב סוגיית הסיוע לממשל באתונה השוקע תחת החובות. ביהמ"ש במדינה דחה היום עתירת אקדמאים כנגד התכנית: "אין עדות מספקת להגשת עתירה"

חוסר הוודאות וגם חוסר הקונצנזוס ביבשת האירופית סביב תכנית הסיוע ליוון ממשיכים להכות גלים. כמה שעות לאחר שבנחישות רבה הכריזו מנהיגי המעצמות האירופיות על תכניתם השאפתנית לייצב את האירו ולהציג תכנית משכנעת עם אמצעים מרחיקי לכת להצלת האיחוד האירופי – מקבלת קואליציית הסיוע תמיכה גם מכיוון מערכת המשפט הגרמנית.

בית המשפט העליון בברלין דחה היום (שבת) על הסף בקשה של קבוצת אקדמאים לעצור את הסיוע המיידי של הלוואת הכספים הנכבדת מגרמניה ליוון במטרה לסייע למדינה להתמודד עם המשבר הקשה אליו נקלעה.

חמשת האקדמאים שהגישו את התביעה טענו כי הענקת הסיוע תזיק לכלכלה היוונית ואינה מחוייבת במסגרת תקנות האיחוד האירופי.

בית המשפט החוקתי דחה את טענותיהם באומרו: "התלונות לא הציגו עדות קונקרטית שמצדיקה את זכותם החוקית לפעול לעצירת הסיוע על בסיס הטענה כי התכנית שאושרה תגרום לנזק חמור ובלתי הפיך כתוצאה ממתן ההלוואה".

על פי פרסומים בגרמניה, 4 מתוך 5 העותרים כבר עתרו בעבר כנגד כלכלת האיחוד בעת שהמדינה החליטה להצטרף לגוש האירו ולהפוך את המטבע האירופי למטבע הרשמי במדינה. גם בעתירה זו, כאמור, הפסידו הארבעה.

הסיוע הגרמני לאירופה מסתכם בסכום מרשים של 22.4 מיליארד יורו על פני שלוש שנים, כאשר חלק מהסכום יועבר כבר במהלך סוף השבוע. הסיוע הוא חלק מתכנית חילוץ כוללת שאושרה אתמול ע"י מדינות אירופה האחרות וכוללת גם הלוואות מקרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully