וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב מממש: מנסה למכור קרקע במיאמי

מיכאל רוכוורגר

8.5.2010 / 18:56

אפריקה ישראל ממשיכה במסע המימושים ומנסה למכור קרקע במיאמי תמורת 17 מיליון דולר. לבייב יממש את התחייבויותו ויזרים 300 מיליון שקל לאפריקה במסגרת הנפקת זכויות

חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, ממשיכה בניסיונותיה לממש את הנכסים בארה"ב בכדי למזער את הנזקים האדירים שהסבו לה שם ההשקעות בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר ערב פרוץ המשבר הגדול בשווקים. לפי הדיווחים באתרי האינטרנט במיאמי, פלורידה, אפריקה העמידה למכירה את אחד הנכסים האחרונים שלה במיאמי - קרקע בשטח של 63 אלף רגל רבוע בשדרת ביסקיין בעיר התחתית, הסמוכה לפרויקט מגורי היוקרה ומלון מרקיז שאפריקה הקימה.

הקרקע מיועדת לשימוש למשרדים, מסחר ומגורים - לפי ריאן שו, הסוכן במשרד Marcus & Milichap. תמורת הקרקע דורשת אפריקה כ-4.5 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל). הקרקע של אפריקה ממוקמת באזור הבידור והאמנויות וקרובה למרכז האמנויות Arsht. מדובר באחד מאזורי היוקרה המפוארים ביותר במיאמי, אך קצב מכירת הדירות ופיתוח הנכסים בו נפגע קשות בעקבות המשבר בשווקים.

בתוך כך, לב לבייב הודיע ביום חמישי האחרון כי יממש את התחייבויותו להשתתף בהנפקת זכויות בהיקף של כ-300 מיליון שקל (מתוך הנפקה מתוכננת של כ-400 מיליון שקל). זאת, במסגרת מילוי תנאי הסדר החוב אליו הגיעה אפריקה לפני כחודש וחצי עם מחזיקי האג"ח והבנקים בהיקף של כ-8 מיליארד שקל. סכום זה מהווה תשלום ראשון מתוך סכום כולל של כ-750 מיליון שקל שהתחייב להזרים לאפריקה במסגרת ההסדר. באפריקה רואים במהלך זה הבעת אמון משמעותית ביותר בחברה ובעתידה העסקי, המעידה על מחויבותו האישית של לבייב כלפי אפריקה ישראל.

לבייב המתגורר בלונדון, שהה בשבוע שעבר בישראל וערך ביום רביעי האחרון סיור ארוך בן מספר שעות בחברה הנכדה נגב קרמיקה, מלווה במנכ"ל איזי כהן ובבתו צביה לבייב-אלאזרוב, סמנכ"לית השיווק של אפריקה. המקורבים לאפריקה מספרים כי לבייב נראה לאחרונה הרבה יותר רגוע מאשר בימי חודשי המגעים להסדר, וכי הוא שוב להוט לחזור למסלול ההשקעות - אם כי בצורה מבוקרת בהרבה לעומת העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully