וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה התאוששה: ירידות מתונות בלבד

עומר רבין

9.5.2010 / 16:33

המשקיעים באחד העם מגלים איפוק וריסון: יום המסחר נפתח בהתרסקות של יותר מ-3% במדדים המובילים, אך נחתם בירידה צנועה של אחוז בלבד. מניית טבע השילה 2.2%

המשקיעים בבורסה לניירות ערך באחד העם הוכיחו שלמרות הפאניקה בשווקים - שוק ההון הישראלי עדיין איתן, לפחות אם לשפוט לפי תחושות הסוחרים. יום המסחר הראשון של השבוע והראשון מאז "ליל הבלהות" של משקיעי הוול סטריט ביום חמישי בערב נפתח היום בפחד וחשש רבים, אך ירידות השערים הלכו והתמתנו ככל שנקפו השעות.

פתיחת יום המסחר בתל אביב נדחתה בכ-8 דקות פתיחת המסחר במסגרת מה שמכונה "פתיחה אנגלית". מדובר בצעד בו נוקטת הבורסה באופן אוטומטי כאשר נרשמות תנודות קיצוניות של יותר מ-2% במדדים כבר בפתיחת יום המסחר, במטרה לאפשר לשווקים להגיע לכדי איזון, לתת לסוחרים ארכה לקבלת החלטות השקעה ולווסת את שטף הפקודות הזורם אל הבורסה. בשלב טרום המסחר נרשמו ירידות שערים של קרוב ל-3% במדדים המובילים על רקע גל ירידות השערים באירופה ובארה"ב בסוף השבוע.

בסופו של יום ירד מדד ת"א 25 בשיעור של 1.1% ונחתם סביב שער של 1,128 נקודות. מדד ת"א 100 השיל 0.9% ומדד התל טק ירד ב-1.3%. מדד מניות הנדל"ן שהחל את היום בירידה חדה סיים את המסחר דווקא באווירה חיובית כשהוא מוסיף לערכו 0.5%. מי שבלטה במיוחד הייתה מניית חברת "טבע" שאיבדה 2.2% מערכה על רקע הפסד שספגה בסוף השבוע בתביעת ענק של חולה נגדה בארה"ב.

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מקווים להימנע מפאניקת המשקיעים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המסחר נפתח הבוקר (ראשון) במתיחות שיא לראשונה מאז נחתם ביום חמישי אחר הצהרים, כמה שעות לפני "ליל הבלהות" של המשקיעים בוול סטריט – במסגרתו ירדו המדדים המובילים ברגע השיא בלא פחות מ-9%. לת"א פער שלילי משמעותי מהבורסות הגדולות – אשר בהן לא יתקיים היום מסחר בשל חופשת יום ראשון בשווקים.

"התקווה היא שהמשקיעים יגלו איפוק וריסון על רקע קרן החירום עליה הוכרז בסוף השבוע באירופה ולא יצרו אפקט עדר שמונע כולו על ידי פאניקה ושיוריד את המדדים בבת אחת כפי שקרה בניו יורק", אמר הבוקר לוואלה! עסקים גורם באחד מחדרי העסקאות הגדולים. בסוף השבוע שעבר אמרו סוחרים בחדר המסחר של "בנק הפועלים" לוואלה! עסקים כי ההמלצה בשלב זה ללקוחות היא ברוב המקרים לא למשוך את כספם מהבורסה בשלב זה אלא להמתין: "האסטרטגיה המומלצת בשלב הזה היא פשוט לשבת ולחכות".

אירופה: המנהיגים נחושים להיאבק על עתיד גוש האירו

בסוף השבוע הכריזו ראשי המעצמות האירופיות, ובראשם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, כי הם נחושים להגן בכל כוחם על גוש האירו וכי ינקטו בכל הצעדים הנדרשים לשם כך. המנהיגים הכריזו על הקמת קרן חירום מיוחדת שתפעל לייצר תכנית חירום משכנעת שתוצג עוד בטרם חידוש המסחר בבורסות העולם מחר ובכך תמנע מספקולנטים, כהגדרתם, להפיל את השווקים ביבשת.

בבורסה בתל אביב, עם זאת, לא לוקחים סיכונים ומזכירים הבוקר את קיומם של מנגנוני החירום אשר אמורים למנוע תנודתיות יתר במדדים, כפי שהתרחש בארה"ב בסוף השבוע – שם קפץ מדד התנודתיות (VIX) המכונה גם "מדד הפחד" בשיעור מבהיל של קרוב ל-80% בתוך כמה ימים.

כך למשל ירידה (או עלייה) חדה של 5% תביא, באם תהיה כזו, להפסקת המסחר בבורסה למשך 45 דקות – ואילו ירידה חדה של 12%, או עלייה בשיעור זהה, תביא לנעילה של המסחר לאותו יום עסקים.

בסיכום שבועי ירד בשבוע שעבר מדד ת"א 25 במעט יותר משני אחוזים ומדד ת"א 100 איבד קרוב לשלושה אחוזים. המדדים המובילים בארה"ב איבדו בסך הכל בשבוע שעבר כשישה אחוזים ואילו בורסות אירופה איבדו בסיכום שבועי למעלה מ-8% מערכם.

עדכון ראשון: 9:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully