וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מודאג מאוד מהמצב ביוון"

9.5.2010 / 10:22

נשיא ארה"ב אמר בראיון לטלוויזיה הרוסית כי מדאיגות אותו מאוד ההשפעות של משבר האג"ח באירופה על ארה"ב ועל כלכלת העולם כולו. "מקווה כי תכנית הצנע תסייע לבלום המשבר"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הוא מודאג מאוד מהמשבר הכלכלי ביוון, ומהשפעתו על כלכלת ארה"ב והעולם כולו, אך אמר כי הוא מקווה שתוכנית הצנע של יוון תסייע לבלום את המשבר.

"אני מודאג מאוד ממה שקורה עכשיו ביוון", אמר אובמה בראיון לערוץ הטלוויזיה הרוסי "רוסיה" (Rossiya). "אולם אני חושב שזוהי סוגיה שהאירופאים מבינים עד כמה היא חמורה", אמר. "יוון נוקטת בכמה אמצעים קשים ביותר - הם לפחות הציגו תוכנית שקוראת לאמצעים קשים כאלה".

בכך התייחס אובמה לתוכנית הצנע שאישר הפרלמנט היווני, אשר אמורה לחסוך 30 מיליארד יורו בתוך שלוש שנים, בתמורה לחבילת סיוע בסך 110 מיליארד יורו (140 מיליארד דולר) מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית (IMF). מנהיגי האיחוד האירופי קראו אתמול להקמתה של קרן חירום למניעת התפשטות המשבר.

אובמה אמר כי הירידות החדות בשוקי העולם כתוצאה מהמשבר ביוון מצביעות על זן חדש של איומים חדשים הניצבים בפני ארה"ב ובפני מדינות חזקות נוספות, כמו רוסיה. "האיומים האמיתיים על שלומן של רוסיה ושל ארה"ב קשורים כעת זה לזה, יותר מאשר בעבר", אמר אובמה בראיון. "יש לכך קשר לנשק גרעיני, יש לכך קשר לאסונות סביבתיים, ויש לכך קשר לכלכלה הגלובלית, שבה מתרחש משבר ביוון, שעלול לפגוע בשוקי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully