וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב החדש של שלמה זהר: יו"ר איי.די.או

מיכאל רוכוורגר

9.5.2010 / 14:31

יו"ר דיסקונט לשעבר מונה ליו"ר פעיל של החברה בשליטת איש העסקים עדי קייזמן. ירכוש 5.4% מהחברה תמורת כ-5 מיליון שקל ויקבל אופציות במחיר מימוש של 25% מעל מחיר השוק

חברת איי.די.או גרופ שבשליטת עדי קייזמן, אישרה את הפרסום הבלעדי ב-TheMarker כי היו"ר לשעבר של בנק דיסקונט, שלמה זהר, מונה ליו"ר פעיל ושותף.

במסגרת תפקידו, יעסוק זהר בהרחבה ופיתוח פעילות החברה בתחום הנדל"ן למגורים בברלין. מינויו של זהר הינו לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכה.

במסגרת ההסכם בין הצדדים ירכוש זהר עד כ-5.4% ממניות החברה תמורת כ-5 מיליון שקל, מחיר הגבוה ב-54% ממחיר המניה בבורסה. בנוסף, צפויה החברה לאשר הקצאת אופציות לזהר להגדלת אחזקותיו במחיר מימוש של כ-25% מעל מחירה בבורסה.

כמו כן הודיעה איי.די.או כי איש העסקים רן אפרת מצטרף כשותף לחברה. במסגרת השותפות יזרים אפרת עד כ-10 מיליון שקל לקופתה של איי.די.או גרופ. אפרת צפוי בהמשך להצטרף כדירקטור ולהוות חלק מהנהלת החברה יחד עם זהר וקייזמן.

עדי קייזמן, מנכ"ל איי.די.או גרופ: "אני גאה כי אדם בעל מוניטין, ותק, ידע וניסיון כמו שיש לשלמה הצטרף לשורותינו. אין ספק שזוהי הבעת אמון חזקה בפעילות החברה ואני מאמין כי יחדיו נצעיד את איי.די.או גרופ להישגים.

"בפעילותנו בברלין בשנים האחרונות הקמנו בעיר תשתית עסקית רחבת ידיים אליה צירפנו בעבר את קבוצת שיכון ובינוי בבעלותה של שרי אריסון. עתה, בשיתוף עם שלמה, נוכל להמשיך וליהנות מהמודל העסקי יוצא הדופן של החברה הפועל בעיר ולשקוד על שכלולו והגדלתו", הוסיף קייזמן.

שלמה זהר אמר: "אני מאמין כי פעילות ההשכרה למגורים של איי.די.או גרופ בברלין תלך ותגדל בשנים הבאות. במהלך השנתיים האחרונות נבנה בברלין פורטפוליו של בנייני מגורים באיכות טובה ובהחלט יש פוטנציאל של השבחה ניכרת בפורטפוליו הקיים. להערכתי, ברלין צפויה להמשיך בצמיחה גם בתקופה סוערת כמו היום, בהמשך לחיזוקה כבירה של גרמניה המאוחדת".

כמו כן, הוסיף זהר כי החברה תתמקד בתקופה הקרובה בהגדלת ההון העצמי הכולל באמצעות גיוס הון. לאחר העסקות הללו - ההון העצמי של החברה יגדל לכ-90 מיליון שקל.

פעילות הנדל"ן בברלין של איי.די.או גרופ כוללת אחזקה של כ-200 אלף מ"ר המשמשים בעיקר למגורים. בנוסף, מחזיקה החברה בפרויקט המיועד לפיתוח בגרמניה בשטח כולל של כ-25 אלף מ"ר. ניהול הנכסים נעשה באופן עצמאי בכל ההיבטים, דהיינו, פיתוח, ניהול, שיווק, ואחזקה. הנכסים מוחזקים בשיתוף יחד עם שיכון ובינוי אחזקות בע"מ. לדברי קייזמן, החברה מתכננת להמשיך בפעילות משותפת עם שיכון ובינוי, תוך ניצול המערך העסקי שהקימה בעיר להרחבת הפעילות.

שלמה זהר ליווה בעברו קבוצות עסקיות מובילות במשק, ואף שימש כיו"ר בנק דיסקונט עד לתחילת השנה. בנוסף לכך, שלמה זהר משמש יו"ר בקבוצת ספיר האמריקאית וצפוי להצטרף בימים הקרובים לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה. זהר אמור להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של דלק US

בעבר החזיק עדי קייזמן בשתי זרועות ציבוריות פעילות אשר כללו את אסים השקעות ואיי.די.או גרופ. בשנה האחרונה מכר עדי את גרעין השליטה באסים.

כיום פעילותו העסקית של קייזמן כוללת: הרחבת הפעילות באיי.די.או גרופ ו-50% בחברת הנדל"ן "אוראה" אותה הקים עם רן אפרת. פעילות "אוראה" מתמקדת בייזום פרויקטי נדל"ן ייחודיים באזור תל אביב ובאזורי הביקוש ברחבי הארץ. בנוסף מחזיק קייזמן במספר פעילויות פרטיות נוספות הכוללות בין השאר מספר פרויקטים בינהם פרויקטי נדל"ן בישראל, באוקראינה ופרויקט בניין הדואר בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully