וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוויחים מהקריסה החדה בוול סטריט: משקיעי תנודתיות וסוחרים שנתנו פקודת "הגבל"

ניו יורק טיימס

9.5.2010 / 14:54

הבורסות הודיעו כי יבטלו חלק גדול מעסקות המסחר שארעו בזמן הטלטלה הגדולה



הפאניקה שהתעוררה ביום חמישי בוול סטריט, כאשר הבורסה קרסה לכמה דקות והתאוששה אחרי כן זימנה כמה הזדמנויות קנייה מלהיבות למי ששמר על קור רוחו באותן דקות מפחידות. ביום שישי רחשה הבלוגוספירה בשמועות ותיאוריות קשר שטענו שהקריסה תוזמנה על ידי בנק גדול או קרן גידור שרצו לעשות רווח מהיר. הסיבות לנפילה עדיין נבדקות, והרשויות בארה"ב בוחנות מיליארדי עסקות מסחר.



למרות שהתיאוריות נשמעות מופרכות, יש סבירות שכמה מקצועני השקעה עשו הון מתנודת טריליון הדולר בשוק. "מישהו קנה את אקסנצ'ר בסנט בפרוטה. הם בטח יוצאים לפנסיה עכשיו", התבדח דניאל סיבר, פרופסור למימון באוניברסיטת סן דיאגו.



רבים מהנועזים הללו יצטרכו לוותר על חלומות הפרישה, שכן הבורסות בארה"ב הכריזו כי למרות שלא התגלתה תקלה טכנית במערכות המסחר, הן יבטלו פעולות מסחר רבות שנעשו במהלך הזינוק הגדול. ביטולים אלה יחולו על מניות שהושפעו ישירות מבעיות החישוב במערכות המחשב שמזינות פקודות מסחר לבורסות.



סוחרי אופציות שהימרו על זינוק במדד התנודתיות vix עשו רווחים עצומים. רווחים צנועים יותר היו למשקיעים בזהב ואג"ח ממשלתיות. עוד משקיעים שהרוויחו היו אלה שנתנו פקודות "הגבל" (לימיט) במחיר הנמוך ממחיר השוק לפני הנפילה. הבעיה העיקרית היא שפקודות כאלה מתבטלות כשיש פעילות מסחר יוצאת דופן או שגיאות מסחר. נאסד"ק הודיעה ביום שישי כי תבטל את כל העסקות שהתרחשו בין 14:40-15:00 לפי שעון ניו יורק, שהתבצעו לפי מחיר גבוה או נמוך ב-60% מפקודת המסחר האחרונה שהתבצעה ב-14:40. "ההחלטה לא ניתנת לערעור", הכריזה הבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully