וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לא נחלץ את גוש האירו

עומר רבין

9.5.2010 / 15:03

שר האוצר הבריטי דארלינג נאם בועידת מנהיגי אירופה בבריסל: "עלינו לפעול לייצוב כלכלת היבשת. ניקח חלק במאמצים – אך תמיכה באירו היא תפקידן של מדינות גוש האירו"

בריטניה לא ממהרת לשלוח את היד לכיס ולשלוף לירות שטרלינג לטובת שכנותיה ליבשת על רקע המשבר הכלכלי הגובר באיחוד האירופי. שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, הגיע היום לועידת מנהיגי האיחוד האירופי המתכנסת בבריסל במטרה להגיע להסכמה סביב הקמת קרן חירום מיוחדת לייצוב כלכלת האזור וחיזוק מעמדו של האירו בשוק המט"ח.

"עלינו להראות היום שוב שבאמצעות פעילות נחושה ביחד אנחנו יכולים להביא להתייצבות, שכן אנחנו לא רוצים לסכן את ההתאוששות שלאט לאט מסתמנת", אמר דארלינג ואוסיף: "בריטניה תתן את ידה ותבצע את תפקידה בכך – אך בכל הנוגע לתמיכה באירו, מובן מאליו שמדובר בתפקידן של מדינות גוש האירו". דארלינג שב והדגיש בפני העיתונאים כי על אף חברותה של בריטניה באיחוד האירופי, לא הצטרפה המדינה לגוש האירו ולא אימצה את המטבע המאוחד.

מנהיגי אירופה התחייבו להגיע להסכמה ולהשיק את קרן החירום עוד בטרם פתיחת שבוע המסחר בשוקי העולם מחר (שני) במטרה "לעצור את הדימום" בשווקים. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי קרן הייצוב תשלח "מסר ברור מאוד" לספקולנטים בשוק – "לא נפקיר את השוק לידיהם". גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר גם הוא בסוף השבוע כי "אנו נמצאים בשלב של בניית מנגנון משותף. כל גוש היורו צריך להגן על עצמו". לדברי סרקוזי, "אין ספק שגוש היורו נמצא בעיצומו של המשבר הרציני ביותר מאז יצירתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully