וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אסיה

נעם רודה

10.5.2010 / 7:35

חבילת הסיוע בסך כטריליון דולר עליה סכימו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי משביעה את השווקים: טוקיו עולה ב-1.4%, הונג קונג מוסיפה 1.2% וסיאול מתחזקת ב-1.3%

בורסות אסיה עולות והיורו מתחזק בעקבות תוכנית הסיוע בסך טריליון דולר עליה הסכימו לפנות בוקר שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי להגנה על היורו. בורסת טוקיו עולה ב-1.4%, הונג קונג מוסיפה 1.2%, סיאול עולה ב-1.3%, טייוואן מוסיפה 0.5%, שנחאי עולה ב-0.7%. היורו מתחזק ב-1.4% ל-1.2938 דולר ליורו.

בפגישה חריגה שנמשכה מאז אתמול בערב ועד שעות הבוקר המוקדמות, הסכימו שרי האוצר של מדינות גוש היורו על עסקה שתסתפק 560 מיליארד דולר בהלוואות חדשות ו-76 מיליארד דולר תחת הסכם הלוואות קיים. אלנה סלגאדו, שרת האוצר של ספרד, אמרה כי קרן המטבע מוכנה לספק בנפרד עוד 321 מיליארד דולר במטרה להגן על היורו ועל מדינות הגוש שנקלעו לחובות.

מניית HSBC הולדינגס, הבנק הגדול באירופה, מטפסת ב-2.5% בהונג קונג, לאחר שירדה השבוע ב-9.1%. מניית סטנדרד צ'רטרד מזנקת ב-4.5% בהונג קונג.

מנהיגי האיחוד האירופי מקווים כי גודלה של תכנית הסיוע, בסך 957 מיליארד דולר, תאותת על מחויבות חסרת פשרות, בדומה לחבילת הצלה של 700 מיליארד דולר שסיפקה ממשלת ארה"ב למוסדות הפיננסיים שלה ב-2008. חבילת החירום היא צעד שאפתני של האיחוד האירופי שספג באחרונה ביקורת על הססנותו וחוסר אחדותו בטיפול במשבר.

במגזר המשאבים נרשמות עליות על רקע העליה במחירי הנפט; קנוק מוסיפה 2%, פטרוצ'יינה מתחזקת ב-2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully