וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחברות הסלולר לא נוח עם מפעילים נוספים"

אמיר טייג

10.5.2010 / 13:10

בדיון בכנסת טען שר התקשורת כי במחירים הנוכחיים אף מפעיל וירטואלי רציני לא ייכנס לשוק. השר התייחס גם לדמי הקישוריות ואמר: "הן מקטע מונופוליסטי"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, ערכה היום (שני) דיון בנושא דמי הקישוריות והריכוזיות בתחום הסלולר. שר התקשורת, משה כחלון, אמר בדיון כי הנושא נמצא בהליך שימוע ולכן התשובות שניתן לספק מוגבלות.

לשאלתו של ח"כ חסון מדוע בכלל יש דיון בנושא, הסביר השר כחלון כי דמי הקישוריות הן מקטע מונופוליסטי ולכן בחובת המשרד לבדוק זאת. כחלון אמר כי אין מאבק אישי בינו לבין החברות: "לפני כשנה לקחנו חברה בשם Nera והיא בדקה את עלות הקישוריות. היא גילתה שזה פי 6 ממה שצריך להיות. המשרד קיבל את ההמלצות והעביר לחברות לתגובה. אין ספק שיש חסמים לתחרות ואנחנו פועלים להוריד אותם".

כחלון התייחס לתגובה של חברות הסלולר: "אנחנו רואים שלא נוח להם עם הכנסת מפעילים נוספים. בנושא המפעילים הוירטואלים יש לנו כמה בקשות רציניות ולדמי הקישוריות יש השפעה מאד חשובה. מפעיל רציני לא יכול להיכנס לשוק במחירים כיום. אין פה פגיעה ברווח - חברת הסלולר תגבה מה שהיא צריכה לגבות והצרכן ישלם מה שהוא צריך לשלם. אם הם רוצים להעניש את השכבות החלשות - שיענישו את השכבות החלשות. אנחנו נהיה בני ערובה שלהם?”.

ח"כ חסון הטיח בכחלון כי “אם תלחץ בנקודה אחת זה יעלה בנקודה אחרת ובסופו של דבר לא יהיה חסכון לצרכן". על כך השיב כחלון: "ראשית, יהיה חסכון מיידי בקווי של 830 מיליון שקל, וזה ביום קבלת ההחלטה. הדבר השני הוא כניסת שחקנים נוספים בסלולר וזה תלוי מאד בקישוריות. זו הוזלה רק מעט יותר מאוחרת".

"תומכים בהורדה מידתית של דמי הקישוריות"

עודד דגני מחברת פרטנר הגיב לדבריו של כחלון בדיון: "אנחנו תומכים בהורדה מידתית של דמי הקישוריות ובהגברת התחרות בכלל שוק התקשורת. משרד התקשורת לא מאפשר לנו לפעול בשוק השיחות לחו"ל. למרות הדמוניזציה של שוק הסלולר זו תעשייה די מוצלחת ללא כשל שוק. חברת Nera לא הצליחה להגדיר ולקבוע כשל שוק ב-2007. אין תקדים עולמי לאופן ולצורה של ההורדה הזו - 84% החל מה-1 באוגוסט. דמי הקישוריות כבר היום הם מהנמוכים בעולם. המהלך הזה מעביר מחברות הסלולר לטובת צרכני בזק - יש פה חיזוק של מונופול. הורדה זו תחתוך מהשווי שלנו בכמה חודשים 25%.

יהודה סבן ממשרד האוצר אמר: "עמדת האוצר תואמת את משרד התקשורת. עמדתנו החד משמעית היא שקיים כשל שוק בתחום הסלולר. זה ניתוח שלם שביצענו יחד עם משרד התקשורת שמראה למה התחרות מצומצמת. הדיון הזה נוגע רק במגזר של הקישוריות. בכל העולם מפקחים על דמי הקישוריות ולכן נשאלת השלאה מה מחיר הקישוריות. ההשוואה העולמית לא רלוונטית כי כל מדינה בנויה אחרת ולמשל צריכה פרישת אנטנות אחרת”.

יוליה מרוז, אגף רגולציה בפלאפון: “זמן התגובה קצר. זו החלטה דרמטית ולכן זמן של 30 יום אינו מספיק; וזה עוד לפני שמדברים על זה שההחלטה הנוכחית אינה תואמת שום החלטה שהתקבלה באירופה".

מנכ"ל מירס, אברשה בורשטיין: "אנחנו חברה של 1,100 עובדים, הכנסות של מיליארד שקל ו-500 אלף לקוחות. אנו נמצאים בתהליך של העברת בעלות. גם מירס תיפגע במיליוני שקלים בהכנסות מהורדת הקישוריות. למרות זאת, אנחנו מברכים על הצעד גם בעיתוי וגם בעוצמה שלו - צריך לממש את זה בזמן הנקוב. יש סיכוי שהמהלך הזה יפחית את הסבסוד הצולב היום בסלולר של המגזר הפרטי את המגזר העסקי. אנו מברכים גם על המהלך של המשרד להפחתת קנסות היציאה".

איתמר ברטוב מחברת סלקום: "הנושא הוא מורכב וכבד, נתייחס להיבטים השונים במסגרת השימוע. כל השאר לא יוסיף דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully