וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרים המשפטיים ינקטו בעיצומים

אלון שן

10.5.2010 / 14:32

הסיבה לעיצומים: הנהלת בית המשפט חזרה בה מהסכמות וסירבה לחתום על הסכם קיבוצי. בשל אסיפות הסברה, צפויים שיבושים בדיונים בבתי המשפט

העוזרים המשפטיים יפתחו מחר בעיצומים, כך הודיעה ההסתדרות, שלטענתה מדובר בצעד יוצא דופן שכן זו הפעם הראשונה בה קבוצת עובדים זו נוקטת בצעדים ארגוניים. בנוסף, יתקיימו מחר בשעות הבוקר אסיפות הסברה בבתי המשפט בת"א ובפ"ת, ביום רביעי בחיפה, בבאר שבע ובנצרת, וביום חמישי בבית המשפט השלום בירושלים. בשל אסיפות ההסברה ייתכנו איחורים בפתיחת הדיונים בבתי המשפט וכמו-כן לא יהיה תיאום בהבאת עצירים לדיונים, דבר שעשוי להוביל לעיכובים נוספים.

העוזרים המשפטיים מועסקים ע"י הנהלת בתי המשפט כעוזרים אישיים של השופטים. לאחרונה התאגדו 600 העוזרים בכל רחבי הארץ בהסתדרות והקימו ועד. ההסתדרות והעוזרים פתחו במו"מ עם משרד האוצר והנהלת בתי המשפט במטרה לעגן את זכויותיהם בהסכם קיבוצי.

לטענת העוזרים, הם דרשו להבטיח את ביטחונם התעסוקתי מאחר הם מפוטרים מדי 4-6 שנים ונפלטים ממערכת המשפט. הצדדים גיבשו מתווה לפיו יועסקו העוזרים בהסכם קיבוצי במקום בחוזה אישי. כמו כן, נקבע כי תקופת ההעסקה הזמנית תבוטל לטובת תקופה בלתי מוגבלת וזאת תוך התחשבות בגמישות הניהולית הנדרשת לנוכח העובדה כי היחס בין השופט לעוזר המשפטי מבוססים על אמון אישי.

אולם, אמרו העוזרים, משרד האוצר הודיע כי הוא חוזר בו מההסכמות, וההסתדרות הכריזה בתגובה על סכסוך עבודה. לאחרונה שבו הצדדים למסלול של הידברות אולם אז חלה נסיגה נוספת בדמות סירובה של הנהלת בתי המשפט לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי. לטענת ההסתדרות, בהנהלה טוענת כי העוזרים חייבים להיות מועסקים רק בחוזה אישי.

"לא נוכל להסכים לסירוב להכיר בוועד ובזכות ההתארגנות של העוזרים המשפטיים. אני מקווה שהנהלת בתי המשפט תתעשת ותחזור למסלול של הידברות אמיתית כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים", אמר יו"ר אגף התאגדות העובדים, עו"ד שי תקן.

תגובת מערכת בתי המשפט טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully