וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בארה"ב: הירידות חדות? הבורסה תיסגר

הרשויות בארה"ב הגיעו להסכמה לחזק את שיטת ניתוק הזרם בבורסה במטרה למנוע ירידות חדות ופתאומיות כפי שהתרחש ביום ה' שעבר. בישראל השיטה כבר מופעלת בהצלחה

שלב הפקת הלקחים: ראשי הרשויות השונות לפיקוח על המסחר בארה"ב ומנהלי הבורסות הסכימו באופן עקרוני לחזק את שיטת "ניתוק הזרם" בבורסה במטרה לסייע במניעת ירידות חדות מדי ופתאומיות המנועות במקרים רבים על ידי ספקולנטים וזורעות בהלה בקרב המשקיעים – כפי שקרה ביום ה' האחרון, אז צנחו המדדים המובילים בתוך דקות בודדות בשיעורים מבהילים של עד 9%.

הגופים השונים יגבשו ביממה הקרובה תכנית עבודה מסודרת לצורך מימוש ההחלטה אשר למעשה תהפוך את סגירת השווקים למנגנון אוטומטי הנכנס לפעולה ברגע של תנודתיות קיצונית במסחר. הישיבה שהתקיימה הבוקר אורגנה בעקבות ביקורת בקרב הציבור האמריקאי, מתווי המדיניות הכלכלית וראשי הבורסות עצמם באשר לנהלי המסחר הקיימים כיום בארה"ב והתרומה שהייתה להם, לכאורה, ליצירת הבהלה בשווקים ביום חמישי האחרון שהתניעה ירידות שערים חדות בכל רחבי העולם בסוף השבוע.

ישיבת ראשי הבורסות והרשויות צפויה להתחדש מאוחר יותר הלילה, הפעם בנוכחותו של שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר שנדרש בימים האחרונים גם הוא לסוגייה. בקרב הגופים הבכירים בשוק ההון האמריקאי אין הסכמה באשר לשאלה האם נכון להתקין ולקבוע מנגנונים מסוג אלה שיש בהם מחד התערבות משמעותית במסחר ובכוחות השוק ומאידך גילוי אחריות חשוב מצד הרשויות להשפעות הקיצוניות שעשויות להיות לתנודות חזקות במדדים.

בישראל כבר קיימת ומופעלת שיטה שכזו אשר אף באה לידי ביטוי אתמול (ראשון) ביום המסחר הראשון מאז הידרדרות המדדים בניו יורק: כאשר המדדים בתל אביב רושמים ירידות או עליות קיצוניות של יותר מ-2.5% בפתיחת המסחר – הבורסה מאמצת נוהל של "פתיחה אנגלית" והמסחר נפתח באיחור של מספר דקות. במידה ובמהלך המסחר נרשמות תנודות חזקות אף יותר של 5% ומעלה – מופסק המסחר באופן אוטומטי לפרק זמן מוגדר של 45 דקות. עלייה או ירידה קיצונית של 12% במדדים מביאה באופן אוטומטי להפסקת המסחר ולנעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully