וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה ירוק בניו יורק

עומר רבין

11.5.2010 / 0:14

תכנית הסיוע השאפתנית של מנהיגי אירופה והזינוקים המרשימים בבורסות ביבשת לא פסחו על הוול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 4.8% והדאו ג'ונס התחזק ב-3.9%. סוף המיני-משבר כבר כאן?

המשקיעים בניו יורק הוכיחו הערב פעם נוספת כמה פסיכולוגיה משחקת תפקיד בשוק ההון העולמי כיום וכמה תנודתי המסחר במניות. חבילת החירום שגיבשו מנהיגי אירופה בשווי אסטרונומי של טריליון דולר הקפיצה היום את הבורסות בכל רחבי העולם – שולחת את המדדים בספרד לעלות ביותר מ-14%, את המדדים אצלנו לזנק בשלושה אחוזים ויותר ואת בורסות אסיה להתעורר לבוקר של מגמה חיובית חזקה. גם על ניו יורק לא פסחה המגמה והמסחר נפתח בזינוק של לא פחות מ-5% במדד הנאסד"ק ו-4% במדד הדאו ג'ונס.

עליות השערים אמנם התמתנו מעט בהמשך המסחר, אך התגברו פעם נוספת ממש בדקות האחרונות למסחר – כך שהסוחרים בהחלט יכולים לחייך נוכח השיעורים הנאים שהוסיפו המדדים המובילים: מדד הנאסד"ק הוסיף בסיכום יומי 4.8% לרמה של 2,375 נקודות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-3.9% לרמה של 10,785 נקודות. המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות עלה גם הוא בשיעור מרשים של 4.4%.

בכך משחזרים המדדים במעט את העליות שרשמו בכל ארבעת החודשים האחרונים, מאז תחילת השנה – עליות שנמחקו לחלוטין בתוך 4 ימי מסחר בלבד סביב המשבר המדאיג בגוש האירו.

גם מניית ענקית התרופות הישראלית טבע בלטה היום לטובה במהלך המסחר: לאחר שבשבוע שעבר רשמה רצף עליות חדות על רקע תביעה גדולה בה הפסידה בארה"ב, היום התחזקה המניה בוול סטריט, בדומה למגמה החיובית בה נסחרה בתל אביב, והוסיפה לערכה כ-3%. בקרב המניות הזרות, בלטה בין היתר ענקית הטכנולוגיה אינטל שהוסיפה לעצמה 5.5% במחזור גדול במיוחד.

עדכון ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully