וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: אין צורך בהמראות לילה מנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

11.5.2010 / 7:50

עיריית חולון לא ישנה בשקט: עתרה לבג"ץ נגד פתיחת נתב"ג להמראות בלילה בתקופת העבודות לשדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה. העירייה: "רשות שדות התעופה מנצלת את ההזדמנות"

עיריית חולון עותרת לבג"ץ נגד פתיחת נתב"ג להמראות בלילות בתקופת העבודות לשדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה. לטענת העירייה, בידיה מסמכים פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת), מהם עולה כי כדי לאפשר לטיסות להימשך במקביל לעבודות, אין צורך בפתיחת השדה להמראות בלילה.

לטענת העירייה, רש"ת מנסה לנצל את "ההזדמנות החגיגית", כהגדרתה, של השיפוצים כדי ליישם את מה שניסתה לעשות שנים רבות ללא הצלחה - לפתוח את נתב"ג לטיסות לילה. בעירייה אף מתרים ברש"ת לבל תתחייב בפני חברות תעופה חדשות כי תאשר להן להמריא בלילה, שכן הדבר נוגד את תוכנית המתאר הארצית (תמ"א).

"מעבר להיעדר הצורך הענייני והבטיחותי לכאורה שבפתיחת נתב"ג להמראות בלילה, הרי שקיימת לכך מניעה חוקית בסיסית", אמר בא-כוחה של עיריית חולון, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני. "שיפוץ המסלולים מתאפשר רק מכוח תמ"א 2-4, שאושרה ב-1997 בכפוף לסגירת נתב"ג להמראות בלילה. יש בידינו מסמכים החתומים על ידי שר התחבורה והיועצים המשפטיים שלו ושל רש"ת הקובעים זאת. היות שאין מחלוקת על כך שלא ניתן לשנות תמ"א בהחלטה מינהלית, קל וחומר שעה שההחלטה לגופה בלתי סבירה בעליל, הרי שנדמה לי שההכרעה המשפטית לא תהיה קשה במיוחד".

מרש"ת נמסר בתגובה: "פרויקט שדרוג מערך המסלולים, בהיקף כספי של 760 מיליון שקל, ישנה את המודל התפעולי של נתב"ג. עבודת המטה קבעה כי תכנון הפעילות התעופתית עם מסלול אחד במהלך ביצוע הפרויקט מחייב כי מספר תנועות המטוסים בשעה יהיה 20, לעומת 24 בתפעול השדה עם שני מסלולים. סוגיית הפעילות בלילה היא בסמכות ממשלת ישראל ושר התחבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully