וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוונים לומדים מהשנור הישראלי

אורה קורן

11.5.2010 / 9:00

מנהיגי יוון מחפשים פתרונות יצירתיים למשבר: מזכ"ל לשכת המסחר הבינ"ל של יוון, ביקש לאחרונה לקבל מישראל מידע בנושא הסיוע הכלכלי שניתן לה על ידי התפוצות היהודיות בעולם

המשבר הכלכלי החמור הפוקד את יוון בימים אלה מביא את בכיריה לחפש פתרונות יצירתיים. אלכסנדר מודיאנו, מזכ"ל לשכת המסחר הבינלאומית של יוון, ביקש באחרונה לקבל מישראל מידע בנושא הסיוע הכלכלי שניתן למדינה על ידי התפוצות היהודיות בעולם.

מודיאנו, שהיה בביקור בישראל באחרונה, פנה ליו"ר לשכת המסחר הבינלאומית, אורן שחור, והסביר כי התבקש לברר את הנושא על ידי בכירים בממשל היווני. "גם לנו יש תפוצה יוונית עשירה ונרחבת המפוזרת בעולם, במיוחד בארה"ב", הסביר מודיאנו, "והיינו רוצים להפעילה כך שנוכל להסתייע בה בפתרון המשבר הכלכלי הפוקד אותנו באמצעות אפשרות לגיוס הון".

שחור סיפר כי "למרות המבנה הקהילתי השונה, העמדנו את מלוא הניסיון והידע הישראלי-יהודי למען הקולגות היווניים שלנו בתקווה שיכלו ללמוד מכך ולהקל, ולו במעט, על הקושי הכלכלי העצום שפוקד את היוונים". לדבריו, מודיאנו קיבל הסבר על שלושה מנגנונים: קרן היסוד, הלוקחת על עצמה פרויקטים ומממנת או רוכשת אותם; איגרות חוב (הבונדס) שאינן מותנות בסביבה הכלכלית בניגוד לאיגרות של מדינה; ופילנתרופיה שבה קהילות בחו"ל מאמצות גופים בישראל.

לשכת המסחר הבינלאומית (ICC) היא ארגון העסקים העולמי. הארגון, שמקום מושבו בפאריס, נוסד ב-1919 ומאגד יותר מ-10,000 חברות ואיגודים עסקיים בכ-140 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully