וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה נסוגות מהחגיגות

רונית דומקה

11.5.2010 / 10:32

לאחר שזינקו אתמול בשיעור החד ביותר זה 17 חודשים, חוזרות בורסות אירופה לירידות שערים, למרות חבילת הסיוע עליה הסכימו שרי האוצר של האיחוד האירופי

לאחר שאתמול זינקו בשיעור החד ביותר זה 17 חודשים, חוזרות היום בורסות אירופה לרדת, וזאת למרות חבילת סיוע בהיקף של כמעט טריליון דולר עליה הודיעו אתמול בבוקר שרי האוצר של אירופה.

לונדון יורדת ב-1.4%; פרנקפורט מאבדת 1.6%; פאריס יורדת ב-1.4%. בורסת מדריד יורדת ב-3.6%; מילאנו מאבדת 1.8%; מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-1.4%. היורו, אשר התחזק מעט אתמול, נחלש מול הדולר ב-0.6% לרמה של 1.272 דולר ליורו.

בפגישה חריגה שנמשכה מיום ראשון בערב ועד שעות הבוקר המוקדמות של יום שני, הסכימו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי על עסקה שתספק 440 מיליארד יורו (570 מיליארד דולר בהלוואות חדשות, בנוסף ל-60 מיליארד יורו (75 מיליארד דולר) תחת הסכם הלוואות קיים. קרן המטבע הבינ"ל (IMF) התחייבה לתרום סכום נוסף, שגודלו לפחות ממחצית מהשתתפות האיחוד האירופי, או 250 מיליארד יורו. ההכרזה על החבילה הזניקה אתמול את הבורסות בשיעור החד ביותר זה 17 חודשים, בהובלת בורסת מדריד, שזינקה ב-14%, ובורסות ליסבון ומילאנו, שקפצו ב-11%.

על אף חבילת החילוץ הענקית, קיימים חששות כי היא לא תצליח לפתור את משבר החובות באירופה. "אף כי הצלחנו להימנע לפי שעה מאחד התרחישים הגרועים ביותר - חדלות פירעון של יוון, בהרבה מובנים פיתרון הבעיות הגדולות יותר פשוט נדחה, וסוגיות חדשות עלולות לצוץ, במקומות כמו פורטוגל וספרד", אמר נגאיוקי ימאגישי, אנליסט במיצובישי UFJ מורגן סטנלי.

את הירידות באירופה מובילות מניות הבנקים. מניית דויטשה בנק יורדת ב-2.2%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד יורדת ב-3.3%; מניית BNP פאריבה מאבדת 1.5%. מניית בנקו סנטנדר, הבנק הגדול בספרד, יורדת ב-3.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully