וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל חדש לאירו: 4.76 ש"ח בלבד

עומר רבין

11.5.2010 / 15:53

ביום שאחרי האופוריה בשווקים - המטבע האירופי נופל לשפל נוסף וחמור במיוחד: שערו היציג נקבע על ידי בנק ישראל בנק ישראל בשפל כמעט חסר תקדים: רק 4.7627 שקלים

האם השמחה בשווקים הייתה מוקדמת מדי? האירו עדיין לא הספיק לעכל את העלייה המרשימה שרשם אתמול אל מול המטבעות המובילים בעולם על רקע אישור תכנית הסיוע השאפתנית בסך טריליון דולר עליה סיכמו מנהיגי אירופה - והיום הוא כבר צונח ומאבד מערכו 2.3% תוך יום אחד בלבד.

שערו היציג של המטבע האירופי נקבע בצהרים ע"י בנק ישראל ברמה של 4.7627 שקלים בלבד. מדובר בשער השני הנמוך ביותר שנרשם למטבע מאז תחילת שנת 2003 - המקרה היחיד מאז בו נקבע לישראל שער נמוך יותר לאירו, היה בחודש אוקטובר 2008, לפני למעלה משנה וחצי, אז נקבע השער היציג בשפל של 4.75 שקלים בלבד.

את מגמת ההיחלשות של האירו ניתן להסביר הן בהיחלשותו בכל העולם היום במסגרת "התיקון השלילי" שרשמו המדדים המובילים והשווקים כולם לאחר האופוריה שאפיינה את שוק ההון העולמי אתמול. כמו כן, רכש היום בנק ישראל סכום אדיר של 100 מיליון דולר - עובדה אשר הזינקה את המטבע האמריקאי אל מול המטבעות האחרים בזירת המט"ח.

לאור הירידה החדה, התעוררו בשוק ההון הערכות כי יהיה על הממשלה לבחון התערבות גם בשערו של האירו במטרה להגן על היצואנים בשוק הישראלי, זאת לאור העובדה כי אירופה מהווה יעד לכשליש מסך הייצוא של התוצר המקומי.

לאור ההתערבות האמורה של בנק ישראל, הדולר התחזק היום אל מול השקל ושערו היציג נקבע ברמה של 3.757 שקלים - 0.24% יותר מהשער היציג שנקבע אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully