וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו רוביני שוכנע מחבילת הסיוע האירופית

11.5.2010 / 18:05

נביא הזעם הכלכלי, נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, שחזה כבר ב-2006 את המשבר הכלכלי העולמי והזהיר גם מפני התרחבות המשבר מאירופה הביע תמיכה במהלך: "ימנע התפשטות המשבר"

חבילת החילוץ האירופית לכלכלות אירופה המצויות במשבר חובות, צפויה לבלום את הסכנה להתפשטות המשבר בשל גודלה העצום (טריליון דולר) - כך אמר הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק. רוביני, שחזה את המשבר הפיננסי העולמי כבר ב-2006, אמר לפני כשבועיים כי "משבר החובות ביוון הוא רק קצה הקרחון".

"באופן היפותטי, חבילה שתכנס את צרכי המימון של פורטוגל, אירלנד וספרד עד שנת 2012 צריכה להסתכם ב-600 מיליארד יורו", כתב רוביני במאמר שפירסם באתר של חברת המחקר והייעוץ שלו, RGE. בסוף השבוע הפתיעו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי את השווקים כשחשפו חבילת סיוע בסך 750 מיליארד יורו (945 מיליארד דולר) משותפת לאיחוד ולקרן המטבע הבינלאומית, שתספק הלוואות לכלכלות אירופיות המצויות בחובות.

חבילת הסיוע, יחד עם הבטחת הבנק המרכזי של אירופה (ECB) לספק נזילות לשווקים, "בהחלט מכסה את התרחיש הגרוע ביותר ולכן צפויה לסייע במניעת התפשטות המשבר", אמר רוביני. לדבריו, החבילה תיאלץ את מדינות גוש היורו לצמצם את גירעונותיהן ולהימנע מצבירת חובות נוספים. "הריבית הגבוהה על ההלוואות תתמרץ את מדינות גוש היורו לאזן את תקציביהן כדי שלא יצטרכו לעשות שוב שימוש בתוכנית הסיוע", אמר.

אתמול אמר רוביני בריאיון לרדיו בלומברג כי "האירופים אמנם שמו כעת את הכסף על השולחן, אבל כל הכסף הזה מותנה בכל שכל המדינות הללו יבצעו את ההתאמות התקציביות והרפורמות המבניות". "האם הם יצליחו לעשות זאת מהר מספיק לאורך זמן - זו שאלה פתוחה", הוסיף רוביני, שהעריך כי בטווח הקצר תוביל החבילה להעלאות מסים וקיצוצים שיחריפו את המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully