וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו ההיתרים למגדל של תשובה בשוק בצלאל

רנית נחום-הלוי

12.5.2010 / 9:05

הוועדה המקומית לא העניקה היתר חפירה לדנקנר השקעות שבבעלות יצחק תשובה, ומבקשת לבחון בנייה נמוכה במתחם במקום המגדל המתוכנן

ערר שהוגש למליאת הוועדה המקומית בתל אביב ויובא לדיון השבוע, מעכב את המשך פיתוח שוק בצלאל על ידי חברת דנקנר השקעות שבבעלות יצחק תשובה. לפי הערר שהגיש סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית פאר ויסנר, יש לבחון חלופות נוספות לבנייה מרקמית ונמוכה במקום תוכנית המגדלים שהוצעה על ידי היזמים. בערר תומכים חברי ועדה נוספים שמבקשים לעכב את הבנייה במקום עד הצעת חלופות בנייה אחרות על ידי היזם.

שוק בצלאל הוא מתחום מסחרי במרכז העיר תל אביב בין הרחובות קינג ג'ורג', בצלאל, בית לחם, טשרניחובסקי והמכבי. השוק הוקם בשנות העשרים של המאה הקודמת. מלבד השוק הוקם בו מתחם הספורט של אגודת מכבי. קבוצת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה רכשה את הקרקע ב-2005 תמורת 6 מיליון דולר במכרז של העירייה. המתחם משתרע על שטח של כ-16 דונם ומיועד לבנייה של 125 דירות מגורים, מסחר ומבני ציבור בשטח כולל של 12,800 מ"ר בנוי.

תוכנית בניין עיר שאושרה לפיתוח המתחם לפני 15 שנה מציעה בנייה בגובה של 4-16 קומות אך מעניקה לוועדה המקומית אפשרות להתערב בתוכנית העיצובית ובבנייה. חברת דנקנר השקעות, באמצעות משרד האדריכלים 'ישר אדריכלים', פעלה לקדם במקום בנייה לגובה, אך עיריית תל אביב מתנגדת. פנייה שעשתה החברה לפני כשבועיים להוצאת היתר חפירה, נדחתה על ידי הוועדה המקומית בטענה כי יש לדון קודם בערר שהוגש נגד התוכנית לשינוי הבנייה במקום.

"שטרונגול שלא קשור למרקם החיים הסביבתי"

"שוק בצלאל ממוקם בין שוק הכרמל, נחלת בנימין, שינקין ובית ביאליק - אזור המאופיין בבנייה נמוכה", מסביר סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית פאר ויסנר. "רצון היזמים לבנות שטרונגול שלא קשור למרקם החיים הסביבתי ולהפוך את המתחם למקום מנוכר אינו מקובל על חברי הוועדה, מינהל התכנון בעירייה או מחלקת ההנדסה. כבר לפני חצי שנה ביקשה הוועדה המקומית מהיזמים להגיש חלופות בנייה ועיצוב, והדבר לא נעשה עד היום", אמר ויסנר.

ויסנר פעל בחצי השנה האחרונה מול מספר משרדי אדריכלים שהציגו לפחות שתי תוכניות חלופיות בבנייה נמוכה. "התוכנית החלופית טובה ללב ליבה של העיר תל אביב. במידה והיזמים יסכימו לפעול לפי התוכנית החלופית נסכים להגדיל להם את הצפיפות במקום והם יוכלו לבנות דירות לצעירים וחנויות קטנות לפי אופי המתחם, ולא תוכנית שתיראה לכאורה כמו נזם זהב באף חזיר. זה שהעירייה מכרה את המתחם ליזמים פרטיים לא אומר שהיא מכרה את נשמתה".

בעמדה דומה מחזיקה גם סגנית ראש העיר מיטל להבי, "לגיטימי לחלוטין שהוועדה המקומית מבקשת לראות מספר חלופות ולבסוף תכריע לגבי אופי המקום. המצב הקיים היום הוא שתוכניות נידונות במשך מספר שנים בצוותים המקצועיים ורק לבסוף מגיעות להכרעת חברי הוועדה, כשהכל כבר מוגמר. ראוי שגם בשלב החלופות הוועדה תאמר את דברה, בעיקר באזורים שיש להם משמעות והשלכות על המרחב העירוני כמו שוק בצלאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully