וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של מכתשים אגן: 105 מיליון דולר

טל לוי

12.5.2010 / 9:45

יצרנית מוצרי ההדברה הגנריים מקבוצת אי. די. בי הודיעה כי ההכנסות לרבעון הראשון של 2010 נותרו כמעט ללא שינוי על 723 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ב-9% ל-70.9 מיליון דולר

יצרנית מוצרי ההדברה הגנריים, מקבוצת אי.די.בי הודיעה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2010 נותרו כמעט ללא שינוי על 723 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-1% ל-105.5 מיליון דולר אך ירידה בהכנסות המימון של החברה (שהגדילה את סך הוצאות המימון) הוביל לירידה של 9% ברווח הנקי של החברה ל-70.9 מיליון דולר. העלייה בהוצאות המימון נובעת משיערוך עתודות לעובדים (בעיקר פיצויים וחופשה) וכן בשל עלייה במצבת החובות של החברה.

מכתשים היא יצרנית גנרית של חומרי הדברה בתחום החקלאות (בעיקר קוטלי עשבים מסוג גלייפוסט) ופירוש הדבר כי עליה להמתין לפקיעת הפטנט על התכשירים המקוריים לפני שתוכל לייצר את גרסת החיקוי. מכתשים אגן נחשבת ליצרן הגני המוביל בעולם בתחום המוצרים הללו והיא מוכרת את תוצרתה ביותר מ-100 מדינות בעולם.

בחברה מציינים כי מחירי המכירה הממוצעים של מוצרי החברה (בעיקר של מוצר הגלייפוסט) ביחס למחירם ברבעון המקביל, קיזזה את העלייה ברווח הגולמי שנבעה משיפור בסל המוצרים של החברה, מירידה במחירי חומרי הגלם ומעלייה בכמויות המכירה.

כחברה הפועלת בתחום החקלאות, מושפעת מכתשים גם ממזג האוויר במקומות בהם היא מוכרת. ברבעון הראשון של 2010 סבלה מכתשים מחורף קר באירופה ובצפון אמריקה אשר גרם לעיכוב בפתיחת העונה החקלאית. לקראת סוף הרבעון חל שיפור משמעותי בתנאי מזג האוויר כך ששינויי מזג האוויר דחתה את עיתוי המכירות על פני הרבעון. מצד שני, נמשכת מגמת הירידה ברמת המלאים הגבוהה בצינורות השיווק אצל כלל החברות בענף (בעיקר בברזיל) וזאת בניגוד לרמת המלאים הגבוהה אשר אפיינה את השוק ב-2009.

מעבר לרווח החשבונאי, מצליחה מכתשים אגן לייצר כסף מזומן מפעילותה השוטפת: התזרים השוטף של החברה הסתכם ברבעון הראשון של 2010 ב-17.9 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 62.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ותזרים מזומנים של 209.6 מיליון דולר בכל 2009.

ב-12 החודשים צריכה מכתשים אגן לפרוע 506 מיליון שקל: 312 מיליון שקל עבור קרן הלוואה ועוד 194 מיליון שקל כריבית. בקופתה של מכתשים יש 580.5 מיליון דולר שהם כ-2.2 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully