וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מטיל זהב הנושא את סמל המדינה

טל לוי

12.5.2010 / 11:33

המטיל מעוצב בצורת מטבע ועשוי מזהב טהור 24 קראט ובמשקל של אונקיה אחת. מחירו ייקבע בכל בוקר בהתאם למחיר הזהב בעולם ולשערו היציג של הדולר

לראשונה בתולדות המדינה, מציעה החברה הישראלית למדליות ולמטבעות (לשעבר: החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות) מטיל זהב רשמי ("בוליון") הנושא את סמל המדינה. המטיל, המעוצב בצורת מטבע בקוטר 32 מ"מ מגיע במשקל של אונקיה אחת בדיוק (31.105 גרם) בתוספת 0.03 גרם כמרווח ביטחון. המדובר במטבע עשוי זהב טהור 24 קראט.

המטבע משווק על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות - לשעבר החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות שהייתה בבעלות מדינת ישראל אך הופרטה ביוני 2008 ולכן שונה שמה. החברה החדשה נרכשה על ידי חברת התכשיטים ג.ר.א.ס תמורת 15 מיליון שקל. מחיר המטבע עומד הבוקר על 6,393 שקל והוא נקבע בכל יום בשעה 9 בבוקר בהתאם למחיר הזהב בעולם ולשערו היציג של הדולר.

ניתן גם לרכוש את מטבע "שביל ישראל"

נכון להבוקר שווה הזהב שבמטבע כ-1,250 דולר לפני מע"מ ולפני פרמיית העיצוב והערך האספני. המטבע - המוגדר כמטבע אספנות - נושא ערך של 20 שקל ורק 3,600 יחידות ממנו יוצרו. ערכו של המטבע נגזר מהזהב שהוא מכיל וכן מהערך האספני שהוא נושא.

המטיל מוגדר כמטבע רשמי המאושר על ידי בנק ישראל: הליך טביעת המטבע בישראל כולל ועדה הקובעת את נושא המטבע וכן תחרות בין 5 מעצבים שמתחרים על עיצוב המטבע. לאחר מכן מגלפים את הדגם הראשון והמטבע מאושר על ידי נגיד בנק ישראל וראש הממשלה ומפורסם ברשומות כהליך חוקי של המדינה. החברה מוציאה מדי כחודשיים מטבע אספני חדש ובימים אלה ניתן לרכוש גם מטבע "שביל ישראל" שמשקלו חצי אונקיית זהב 22 קראט. בחברה מציינים כי עד כה קיבלו הזמנות מקוריאה, יפן, גרמניה, ארה"ב וקנדה.

חברת שיווק המטבעות הגדולה באירופה, MDM הגרמנית, מוציאה היום דיוור מיוחד לרגל יום ירושלים הכולל את הבוליון הישראלי הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully