וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב ממריא לשיא נוצץ של כל הזמנים

רונית דומקה

12.5.2010 / 15:12

על רקע אי הודאות בשווקים האירופים, המשקיעים מוצאים מפלט במתכת היקרה: החוזים על הזהב למסירה ביוני עולים ב-1.9% למחיר שיא של 1,244.80 דולר לאונקיה

הזהב ממשיך לזנק היום ושובר שיאים חדשים, לאחר שמשקיעים רבים פנו אל המתכת היקרה כמפלט מפני שוקי האג"ח, בשל אי הודאות באירופה והחששות להתפשטות משבר החוב של יוון למדינות נוספות באירופה.

החוזים על הזהב למסירה ביוני עולים ב-1.9% למחיר שיא של 1,244.80 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים למסירה מיידית נסחרים במחיר של 1,243.55 דולר לאונקיה, לאחר שעלו מאז פברואר כמעט ב-20%.

ביום שני הפתיעו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי את השווקים כשחשפו חבילת סיוע בסך 750 מיליארד יורו (945 מיליארד דולר) משותפת לאיחוד ולקרן המטבע הבינלאומית שתספק הלוואות לכלכלות אירופיות המצויות בחובות. על אף חבילת החילוץ הענקית, קיימים חששות כי היא לא תצליח לפתור את משבר החובות באירופה, וכי מדינות יתפתו לפנות להסדר חובות.

"המשקיעים ימשיכו להשקיע בנכסים בטוחים בזמן הקרוב, אנשים עדיין מעכלים את החדשות בנוגע לחבילת החילוץ", אמר דן סמית', אנליסט בסטנדרד צ'רטרד. "זוהי נורת אזהרה לגבי מידת הביטחון האמיתית של אג"ח ממשלתיות".

הנפט שב לעלות לאחר שננעל אמש בירידה בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי מסוג Light Crude עולה ב-0.5% ל-76.71 דולר לחבית, לאחר שראש ממשלת ספרד הודיע על תוכנית לקיצוצים נוספים במשכורות ובפנסיות, במטרה להאיץ את הפחתת הגירעון התקציבי של ספרד. בין היתר יקוצצו משכורותיהם של שרי הממשלה ב-15%, וההשקעות הציבוריות יקוצצו ב-6 מיליארד יורו בשנה הבאה. ראש הממשלה, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, קרא ל"מאמץ לאומי קולקטיבי, על מנת להשיב את הביטחון בכלכלה הספרדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully