וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT: הרווח מתחמם, אך המנויים נוטשים

אמיתי זיו

12.5.2010 / 15:49

בגלל השירות? חברת הכבלים דיווחה כי בתוך רבעון אחד איבדה יותר מנויים מאשר בכל שנת 2009. עם זאת, מבחינה כספית צומחת החברה כמעט בכל פרמטר אפשרי

חברת הכבלים HOT מדווחת כעת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010.

HOT מדווחת על איבוד גדול מאד של מנויי טלוויזיה - 12 אלף ברבעון אחד, יותר מבכל שנת 2009 בה איבדה החברה עשרת אלפים מנויי טלוויזיה. כעת יש ל-HOT 896 אלף מנויי טלוויזיה. yes דיווחה כבר על תוצאותיה לרבעון הראשון, ואצלה נשאר מספר המנויים קבוע ברבעון: 571 אלף.

HOT מתייחסת בהודעה לעיתונות לשיעור הנטישה הגבוה בטלוויזיה ומסבירה: "הירידה נובעת מתהליך השבחת בסיס הלקוחות הכולל בין השאר הפסקת מבצעים במחירי הפסד. כמו כן, כחלק מהמגמה בשוק, חל מעבר של מנויים לטובת ה DTT והאינטרנט".

בעבר הכחישה החברה את השפעת ה-DTT על מצבת לקוחות הטלוויזיה שלה. השיפור בהכנסה מלקוח נראה גם בדו"חות, כאשר מנוי טלוויזיה ממוצע בחברה משלם 205 שקל לחודש, מול 201 שקל ברבעון המקביל ב-2009.

הנתונים הכספיים מעודדים הרבה יותר מבחינת החברה, שצומחת בכל פרמטר כמעט. הכנסות החברה עלו ב-4% לתוצאה של 801 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה זינק ל-99 מיליון שקל, עלייה של 43%.

הרווח הנקי של HOT ברבעון הוא 53 מיליון שקל, שיפור תוצאה של 71% ביחס לרבעון הראשון של 2009. נתון ה-EBITDA של החברה (רווח תפעולי בניכוי פחת, מס והפחתות) צמח גם הוא ב-16% לתוצאה של 291 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA של החברה הוא 36% מהמחזור, וזאת מול שיעור EBITDA של 33% ברבעון המקביל אשתקד, ולמעשה מדובר בתוצאת שיא עבור החברה.באינטרנט גייסה החברה 6,000 מנויים וכעת לה 725 אלף לקוחות בשירות. בטלפון החברה גייסה 11 אלף מנויים וכעת לה 573 אלף לקוחות בשירות.

יותר רווחי בטלפון ובאינטרנט

כרגיל, החברה מנתחת בדיווח את תרומת מגזרי הפעילות שלה וניתן לראות שפעילות הטלקום (אינטרנט וטלפון) ממשיכה להיות רווחית בהרבה מפעילות הטלוויזיה. הטלוויזיה הרב ערוצית תרמה לרווח התפעולי של החברה ברבעון רק 6 מיליון שקל, ואילו פעילות הטלקום תרמה 80 מיליון שקל לרווח התפעולי. עוד החברה מדווחת על רווח של 13 מיליון שקל כתוצאה מהחזקה של מניות פרטנר.

ישראל לדרברג, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ב:HOT "התוצאות הכספיות הטובות ברבעון הראשון הביאו לתוצאת שיא של 242 מיליון שקל בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. שיפור של 3% ביחס לרבעון קודם ו-12% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. עודף התזרים הפנוי לאחר השקעות שימש לפירעון הלוואות בסך כ-100 מיליון שקל ובכך החברה ממשיכה בעקביות את הקטנת החוב הבנקאי על פני הרבעונים".

הרצל עוזר, מנכ"ל החברה: "החברה משתפרת בכל הפרמטרים. תהליך השבחת בסיס הלקוחות מחזק את החברה, תורם משמעותית ל-ARPU (הכנסה ממוצעת מלקוח לחודש), ומתבטא בשיפור התוצאות הכספיות. החלטנו שאנחנו לא מוכרים יותר במחירים נמוכים ולכן לא חידשנו חוזים עם מנויים זולים. הטריפל שהכרזנו עליו עכשיו, של 299 לכל השירותים הוא ריווחי והלוואי וכל הלקוחות יצטרפו אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully