וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממשיכה לעורר אופטימיות

עומר רבין

12.5.2010 / 23:01

יום המסחר בארה"ב נחתם בעליות שערים משמעותיות, בעיקר על רקע נתונים חזקים באשר לכלכלה האמריקאית המתאוששת. התקווה: המגמה החיובית בניו יורק תביא להמשך הטיפוס בשווקים

הראלי בשווקים חזר ולא פסח גם הלילה על ניו יורק, שם רשמו המדדים עליות שערים משמעותיות. את מרכז העניין ריכזו היום דווקא נתונים מעודדים מהשוק האמריקאי, זאת לאחר שבוע בו הושפעה גם הבורסה בוול סטריט בעיקר מהמידע והדאגות שזרמו מכיוונה של אירופה. נתונים שפירסמה לשכת הסחר בארה"ב הצביעו על גידול משמעותי בייצוא האמריקאי בחודש מרץ שהגיע לשיא מאז שנת 2008.

לצד הנתונים המקומיים, התנהל המסחר גם על רקע המשך האופטימיות באירופה המבוססת, בין היתר, על תכנית הקיצוצים הנרחבת שהציגה היום ממשלת ספרד שהתחייבה לקצץ ב-5% את כל הסכמי השכר במגזר הציבורי, להפחית 15% משכר השרים, ועוד. הבורסות באירופה עלו היום גם כן בשיעור ניכר, משדרות פעם נוספת אופטימיות למשקיעים ברחבי היבשת ובשוק ההון העולמי.

בסיכום יומי עלה מדד הדאו ג'ונס בשיעור של 1.4% כשהוא מוסיף 150 נקודות לרמה של 10,897 נקודות בסך הכל. מדד הנאסד"ק עלה בשיעור חד אף יותר של 2.1% לרמה של 2,425 נקודות. המדד המדרג את 500 החברות המובילות בבורסה האמריקאית עלה גם הוא בשיעור של 1.4%.

התהפוכות הרבות בשווקים השפיעו באופן ניכר גם על המסחר בסחורות, כשהן שולחות את הזהב לשיא נדיר מדהים של 1,243 דולר לאונקייה – שיא של כל הזמנים. על פי הערכות הכלכלנים, מדובר במגמה טבעית הנובעת מנטיית המשקיעים לנסות ולמצוא "מקלט בטוח" מפני מדדי המניות והאג"ח הסובלים מתנודתיות חדה במיוחד בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully