וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלות כל חודש ללא תקציב - כ-100 מיליון שקל"

ליאור כגן

10.1.2002 / 14:49

לדברי החשב הכללי, כל עוד לא עובר התקציב - הממשלה נאלצת לשלם על חוקים שהיא החליטה לבטל, כמו חוק הנגב וחוק משפחות ברוכות ילדים

"כל חודש שעובר ללא אישור תקציב המדינה לשנת 2002 גורם לנו להוציא כ-100 מיליון שקל מיותרים על חוקים שהממשלה החליטה לבטל, כגון חוק הנגב או חוק משפחות ברוכות ילדים", כך אומר החשב הכללי, ניר גלעד בראיון ל-TheMarker. לדבריו, כל עוד התקציב החדש לא עובר, משרדי הממשלה עובדים לפי תקציב של מכסות, הנגזר מהתקציב של שנת 2001. "אנחנו לא מבצעים התקשרויות חדשות, ולמעשה הממשלה עובדת לא לפי סדר העדיפויות החדש אותו היא קבעה", אומר גלעד.

גלעד הוסיף כי ללא העברת התקציב, אין למעשה מסגרת תקציב שמוזנת למערכות המחשבים, ובצורה זו כל מערכות הפיקוח והבקרה לא קיימות.

גלעד אמר כי ההודעה של חברת הדירוג מוד'יס על הותרת הדירוג של מדינת ישראל ללא שינוי, היא חיובית מאוד. לדבריו, אם התקציב יעבור עם קיצוץ של 6.15 מיליארד שקל, והממשלה תפעל לביצוע התוכנית הכלכלית בתחום הפיסקלי, כך שיושגו יעדי הצמיחה והתעסוקה - אין חשש להפחתת הדירוג על ידי חברות הדירוג הבינלאומיות. "לפי המסרים שאנו מקבלים מחברות הדירוג - אין כרגע ממה לחשוש", אומר גלעד.

אולם, גלעד מזהיר ואומר כי ככל שנתרחק מתחילת השנה ללא אישור התקציב, כך יהיה קשה יותר לעמוד ביעדים. את החריגה הגדולה בגירעון של 2001 הוא מסביר בנפילה החדה בהכנסות המדינה ממסים. "היתה נפילה ברבעון האחרון של השנה - ירדנו מקצב גבייה של 7.3 מיליארד שקל לחודש בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, לקצב של 6.1 מיליארד שקל לחודש ברבעון האחרון של השנה". פער זה בהכנסות גרע 3.6 מיליארד שקל מצד ההכנסות", אומר גלעד.

לדבריו, העיכוב הטכני בהעברת כספי הסיוע מארה"ב גרם לחריגה נוספת של 0.5% תוצר, וללא בעיה זו הגירעון לא הפתיע. "כשראינו את הצניחה בגביית המס, הערכנו שהגירעון יגיע לרמה של 4%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully