וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי מצנן את האופטימיות של פישר

טל לוי

13.5.2010 / 14:36

רק לאחרונה עדכן בנק ישראל את תחזית הצמיחה וקבע כי ב-2010 יצמח המשק ב-3.7% וב-2011 תסתכם הצמיחה ב-4%. בבנק לאומי סבורים: הצמיחה תהיה איטית יותר

רק ב-21 באפריל עדכן בנק ישראל את תחזית הצמיחה ל-2010 ול-2011 אולם בבנק לאומי שופכים מים קרים על תחזית הצמיחה האופטימית. בבנק ישראל סבורים כי המשק יצמח ב-2010 ב-3.7% וכי ב-2011 תסתכם הצמיחה ב-4% אולם בבנק לאומי סבורים כי הצמיחה ב-2011 תהיה בקצב נמוך יותר מהצמיחה ב-2010. כך עולה מהסקירה השבועית שערך הכלכלן הראשי בבנק, ד"ר גיל בפמן.

בפמן כותב כי מדד האינדיקטורים המובילים של ארגון ה-OECD הצביע בחודש מארס על סימנים ראשוניים להאטה בצמיחה העתידית הצפויה בחלק ממדינות ה-OECD, בפרט בצרפת ואיטליה כאשר בסין וברזיל הסימנים להאטה מובהקים יותר. גישה זו באה לידי ביטוי גם בהערכה כי בשנת 2011 צפוי קצב הצמיחה בישראל להיות נמוך מזה הצפוי השנה.

ב-10 במאי, הודיע ארגון ה-OECD, כי הוא מזמין את ישראל להצטרף לשורותיו. בהודעה צוינה יכולתה של ישראל לתרום לארגון בתחומי המדע והטכנולוגיה בהם לישראל הישגים משמעותיים. כניסתה הצפויה של ישראל לארגון חשוב זה, לאחר שעמדה בשורה של "תנאי כניסה" שהוצבו לפניה בשנים האחרונות, באה בזמן בו מצבה הכלכלי של ישראל טוב יחסית למדינות רבת החברות בארגון.

דוגמא לכך ניתן למצוא בנתונים חדשים אותם פרסם הארגון על שיעור האבטלה בקרב המדינות השונות בישראל מצוי שיעור האבטלה ברמה של כ-7.3% והוא נמוך מהממוצע של מדינות ה-OECD (8.7%) וכן ממרבית המדינות המשתייכות לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully