וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשיך לרייפמן: "הזדמנות אחרונה"

הילה רז

13.5.2010 / 15:00

השופטת הציבה אולטימטום בפני איש העסקים: "אם לא תעביר את מניות חברת אמבלייז למנהל המיוחד בתוך 10 ימים - תשלח למאסר ממושך"

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב קצבה לאלי רייפמן עשרה ימים מהיום על מנת שיעביר את מניות אמבלייז בהן החזיק לידי המנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו, עו"ד איתן ארז. במידה שרייפמן לא יעביר את המניות או לא יראה התקדמות משמעותית, מוכחת ומגובה באסמכתאות הולמות בנוגע לאיתורן, פסקה אלשיך כיהוא ישלח למאסר ממושך בגין ביזיון החלטות בית המשפט.

רייפמן שהה אשתקד במאסר בשל ביזיון בית המשפט, ובינואר השנה שוחרר ממנו. בסוף דצמבר 2009 הוגש נגד רייפמן כתב אישום המייחס לו עבירות מרמה וזיוף של שלושה גופים מהם קיבל הלוואות בהיקף של 6.3 מיליון דולר תוך זיוף מסמכים בנקאיים. רייפמן נשלח למעצר בית וההליך הפלילי בעניינו מתנהל במקביל להליך פשיטת הרגל אליו נקלע בעקבות חוב המוערך בלמעלה מ-300 מיליון שקל.

אלשיך דנה בבקשתו של ארז להוציא צו מאסר נוסף לרייפמן בשל המשך ביזוי החלטת בית המשפט מיולי 2009 המורה לרייפמן להעביר לארז את מניותיו באמבלייז. רייפמן, המייצג את עצמו, התנגד לבקשתו של ארז בטענה כי לא הוכח שהוא מחזיק במניות ולכן שליחתו למאסר נוסף לא נועדה לאכוף עליו את העברת המניות אלא להענישו בלבד. לגרסת רייפמן הוא לא אמר שהוא מחזיק במניות אמבלייז, אלא הדגיש תמיד כי "יש לי מניות והן אינן רשומות על שמי".

השופטת קובעת כי עד עתה רייפמן לא קיים את הצו ולא העביר למנהל המיוחד ולו מניה בודדת. בהחלטתה כותבת אלשיך "עניין לנו בחייב סרבן ועיקש, המתוחכם בחייבים אשר הופיעו בשנים
האחרונות בפני בית משפט זה".

"גרסתו של רייפמן לוקה בסתירה פנימית"

אלשיך מקבלת את טענתו של רייפמן כי אינו מחזיק זמניות פיזית והן רשומות על שמות אחרים כדי להקשות על יריביו במאבק השליטה על אמבלייז. ואולם לדבריה ההנחה הבסיסית היא שהוא שימר בידו את הבעלות או השליטה האפקטיבית על המניות. אלשיך העלתה תהיות כיצד יכל היה רייפמן ללוות כספים מגורמים שונים ולשעבד את מניותיו כבטוחה ללא שליטה אפקטיבית במניות וכיצד הוא מסוגל להשתמש באותן מניות כחלק מרכזי בהצעת הסדר נושים שהוא מציע לנושיו.

השופטת ציינה כי "אין זה סביר או הגיוני כי אדם כלשהו, קל וחומר איש עסקים ממולח אשר תכנן מערך אחזקות מורכב, והתמודד במאבק שליטה ארוך וסבוך, ישליך מידו נכסים באורח שלא יאפשר לו שליטה אפקטיבית עליהם".

היא הוסיפה כי רייפמן "בידו האחת מצהיר כי המניות הינן שלו כאשר הדבר מתאים ונוח, ובידו האחרת דורש מן המנהל המיוחד לעמוד בנטל הוכחה כמעט דמיוני בכדי להוכיח את קיומן של אותן מניות עצמן...גרסתו של רייפמן לוקה בסתירה פנימית, מעלה תמיהות מהותיות בכל הנוגע להגיונה, ואת אותן תמיהות ופרכות לא עלה בידיו לסתור".

אלשיך דחתה קו טיעון עתידי נוסף שלדבריה עלה בין השיטין מהתנהלותו של רייפמן בדיון ולפיו הנאמנים המחזיקים במניותיו מעלו במניות שהעביר להם. לדבריה "אין מנוס מהקביעה כי החייב, פעם נוספת, אינו אומר אמת אלא שב ומנסה להתל ושמא להתיש את בית המשפט בגרסאות המשתנות לפי הצורך, וכעת – בניסיון ליצור ראשיתו של אליבי לאובדן הסופי של היכולת לאתר את עיקר נכסיו".

אלשיך פסקה כי הוכח שהבטחותיו של רייפמן הן הבטחות סרק ולכאורה קשה לחשוב על אמצעי כלשהו שיאלץ אותו לפעול לקיום צו בית המשפט זולת השבתו למאסר ממושך.

רייפמן מסר בתגובה "החלטתה של כבוד השופטת אלשיך אינה הגיונית ובכוונתי לפנות לבהמ"ש העליון בנושא. ההליך הוכיח את שאני אומר תקופה ארוכה. אין ולו מניה אחת של חברת אמבלייז על שמי, איתן ארז ממשיך להטעות את בהמ"ש בצורה מזעזעת ולצערי בהמ"ש מסתמך על דבריו בלבד ולא בוחן את העובדות. לא ייתכן כי יידרש ממני להעביר דבר שלא על שמי ולא בשליטתי".

"לצורך ביצוע הצו עלי להסתמך על צדדים שלישים, אשר לא בטוח כי ישתפו איתי פעולה. כל צו המורה לי להישען על פעולותיהם של צדדים שלישים איננו ישים בעליל ומנוגד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אני רוצה לקיים את צו בהמ"ש ולהעביר את המניות, אך אינני יכול וודאי שלא בתוך 10 ימים. הדבר מזכיר ימים חשוכים של העברת מסר לציבור באמצעות עינויים בכיכר העיר ללא כל קשר לעובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully