וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מאמינים בכלכלה הסינית

יעל חלק

13.5.2010 / 18:00

ממשלת ישראל חתמה עם ממשלת סין על פרוטוקול פיננסי בהיקף של 400 מיליון דולר. המשמעות: קו אשראי מיוחד למימון מסחר והשקעה ישראלית בסין

פרוטוקול פיננסי בהיקף של 400 מיליון דולר נחתם היום בין ממשלת ישראל לממשלת סין - מדובר בקו אשראי מיוחד למימון מסחר והשקעה ישראלית בסין. על הפרוטוקול חתמו שר האוצר, יובל שטייניץ, והחשב הכללי, שוקי אורן.

הפרוטוקול מאפשר ביטוח הלוואות ארוכות טווח הניתנות ליצואנים הישראלים, באמצעות חברת אשרא - החברה הממשלתית לביטוח יצוא, ומטרתו לעזור ליצואנים הישראלים במתן פרמיה נמוכה המתאפשרת במסגרת הפרוטוקול ואשר הופכת את היצואן הישראלי לתחרותי אל מול יצואנים ממדינות אחרות.

פרוטוקול זה הוא הפרוטוקול הפיננסי השלישי שנחתם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הפרוטוקול הראשון נחתם ב-1995 והיה בהיקף כספי של 150 מיליון דולר, והפרוטוקול השני, נחתם ב-2004 ומלבד השיפורים שנעשו בו הרחיב את המסגרת ב-200 מיליון דולר נוספים.

חטיבת המימון בחשב הכללי, בראשותו של סגן בכיר לחשב הכללי, ערן היימר ביחד עם חברת אשרא, סיכמו עם הממשלה הסינית, לאור הצלחת הפרוטוקולים הקודמים, את הגדלת המסגרת של הפרוטוקול כך שתעמוד על 400 מיליון דולר, הסכום הגדול ביותר שהוסכם בין הצדדים עד כה.

"שלב חשוב בהידוק קשרי המסחר עם הכלכלה הסינית"

ממשרד האוצר נמסר כי בפגישות שקיים שר האוצר, יובל שטייניץ, בביקורו האחרון בבייג'ינג עם בכירי הממשל והמשק הסינים סיכמו הצדדים על העמקת שיתוף הפעולה הכלכלית והגברת ההשקעות העסקיות באופן הדדי. הפרוטוקול קובע גם כי המשרדים יפגשו מדי שנה לבחון את התקדמות קצב העסקאות הנעשות במסגרת הפרוטוקול תוך כוונה כי הצדדים ימשיכו לקדם את החברות הישראליות והסיניות.

שר האוצר, יובל שטייניץ ברך על החתימה ומסר "זהו שלב חשוב נוסף בהידוק קשרי המסחר של ישראל עם הכלכלה הסינית. יצירת מעטפת פיננסית יציבה להשקעות הדדיות היא תנאי חשוב להרחבת הפעילות המשותפת לשתי המדינות, והפרוטוקול שנחתם היום הוא צעד נכון בכיוון זה. בתקופה הקרובה ישלים משרד האוצר, יחד עם משרדי ממשלה נוספים, תוכנית כוללת לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות".

יצחק כהן, סגן שר האוצר הוסיף: "המשבר העז עימו מתמודדת כלכלות רבות במדינות אירופה, רק ממחיש, בשעה זו, את הצורך בהסטת חלק לא מבוטל מהמשאבים, הן הכספיים והן הניהוליים, לטובת עידוד פעילות המשק הישראלי מול משקים במדינות צמיחה ובראש ובראשונה, סין. לפיכך, אנו פועלים בכדי לתת לתעשייה הישראלית וליצואן הישראלי את הכלים המתאימים שיאפשרו לו לפעול במדינות אלו. כלי אחד שכזה אנו מציגים היום".

החשב הכללי, שוקי אורן, ציין כי "היצוא הישראלי הינו נדבך משמעותי בכלכלה הישראלית, וכי משרד האוצר פועל רבות לחיזוקם של היצואנים. הפרוטוקול מאפשר נגישות לקו אשראי פשוט ומהיר ומסייע ליצואן הישראלי להשיג עסקאות בשוק הסיני. קיומו של הפרוטוקול עם סין חשוב במיוחד בהתחשב בעוצמתו של השוק הסיני, ובמיוחד לאור המצב הכלכלי בשווקים אחרים. עשינו מאמצים רבים לחתום על פרוטוקול שלישי תוך ראייה כי הפעלתו מחזקת את הקשר עם השוק הסיני הצומח ומאפשרת ליצואנים הישראלים להגדיל את החשיפה לשוק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully