וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסכים להעלאת שכר במגזר הציבורי"

חיים ביאור ומוטי בסוק

14.5.2010 / 8:48

הממונה על השכר באוצר אילן לוין, אמר כי משרד האוצר אינו משלה עצמו כי שכרם של עובדי המגזר הציבורי יוקפא והוסיף כי דרישת ההסתדרות לתוספות שכר היא לגיטימית

"נסכים להעלאת שכרם של עובדי המגזר הציבורי. איננו משלים את עצמנו ששכרם של עובדים אלה יוקפא, וברור לנו שההסתדרות תבוא בדרישה לגיטימית להגדילו" - כך אמר אתמול ל-TheMarker הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין.
לוין אמר את הדברים לקראת פתיחת המשא ומתן על הסכם שכר קיבוצי חדש שיחול על יותר מ-700 אלף עובדי המגזר הציבורי.

תוקפו של הסכם השכר במגזר הציבורי פג בסוף 2009, ומאז נערכו גישושים בין האוצר לההסתדרות על הסכם חדש. המשא ומתן הרשמי בעניין ייפתח ביום ראשון בבית ההסתדרות בתל אביב. להערכת האוצר, ההסתדרות תדרוש תוספות שכר בעלות של מיליארד שקל לפחות.

באוצר סירבו לומר מהו הסכום שהמדינה תהיה מוכנה לתת, אך לדברי לוין, "לא נסרב לתוספת שכר, מכיוון שהשנה האחרונה היתה שנת אינפלציה בלא תוספות שכר חריגות, ולכן איננו מצפים שהמשא ומתן ייגמר בתוספת של אפס אחוזים". עמדה זו של הממונה על השכר שונה מהותית מזו של הממונים שקדמו לו, שבתחילתם של מגעים הקפידו להצהיר כי הם מתנגדים לכל תוספת ריאלית בשכר עובדי המגזר הציבורי.

מטעם ההסתדרות יוביל את המשא ומתן אבי ניסנקורן, עו"ד לדיני עבודה, שמונה באחרונה ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי. ניסנקורן אמר אתמול: "יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הנחה אותי לעשות הכל כדי להגיע להסכם שכר בהבנה ובהידברות, ללא צורך ביום שביתה אחד או במאבקים מיותרים".לצד ניסנקורן ישתתפו במשא ומתן ראשי מרכז השלטון המקומי וראשי האיגודים המקצועיים. לוין ייצג במגעים את האוצר.

באוצר עוד מקווים

במשרד האוצר הביעו אתמול תקווה כי ההסתדרות תגלה אחריות ותתחשב בגירעונות הגדולים בתקציב המדינה ב-2009-2010 ובהשלכות המשבר הכלכלי העולמי על כלכלת ישראל. לוין ציין כי האוצר יעלה במהלך המשא ומתן כמה סוגיות שאינן קשורות ישירות לשכר, כגון העלאת ההפרשה לפנסיה למבוטחי קרנות הפנסיה החדשות, שנוסדו החל בינואר 95', במטרה להגדיל את סכום החיסכון הפנסיוני של העובדים לעת פרישה.

שיעור ההפרשה לקרנות החדשות כיום הוא 6% משכר העובד על חשבונו וסכום זהה על חשבון המעביד - ובסך הכל 12% מהשכר. "אנו רוצים להגדיל בכך את החיסכון הפנסיוני של העובדים לעת פרישה לגמלאות", אמר לוין.

נושא נוסף שהאוצר יעלה במשא ומתן על הסכם השכר הוא דרישתו להגביר את החופש הניהולי של ההנהלות במגזר הציבורי. הכוונה היא להעניק להנהלות יכולת רבה יותר לממש תוכניות פרישה לעובדים שתרומתם למערכת ירודה, או לניידם לתפקידים אחרים. בתמורה לכך, מוכן האוצר שעובדים רבים יותר במגזר הציבורי יועסקו במסגרת הסכמים קיבוציים במקום בחוזים אישיים. הנושא עלה כבר בעת המגעים על הסכם השכר הקודם, ואף הוקמה ועדה משותפת לאוצר ולהסתדרות בעניין, אך המגעים לא הגיעו לכדי מיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully