וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמראות הליליות מנתב"ג - כבר ביוני

זוהר בלומנקרנץ

14.5.2010 / 12:29

ב-3 ביוני יעבור נמל התעופה לפעול במתכונת של מסלול המראה ונחיתה אחד. ראש עיריית יהוד: "איני מבין את המתנגדים לפתיחת נתב"ג להמראות בלילה בתקופת השיפוצים"

ב-3 ביוני יעבור נתב"ג לפעול במתכונת של מסלול המראה ונחיתה אחד בלבד, במקום שני מסלולים, עם תחילת עבודות שדרוג מערך המסלולים. בכירי רשות שדות התעופה (רש"ת) נפגשו עם נציגי חברות התעופה השונות הפועלות בנתב"ג וסקרו בפניהם בהרחבה את מהלך ביצוע הפרויקט, שיימשך שלוש שנים וחצי בהשקעה של 760 מיליון שקל.

כיום סגור נתב"ג להמראות בשעות הלילה, מ-1:40 עד 4:30, אך בכוונת רש"ת לפתוח אותו בשעות אלה בתקופת השיפוצים כדי לעמוד בעומס הצפוי. בפגישה אף דווח כי רש"ת ממתינה לעתירה שצפויה להגיש לבג"ץ עיריית חולון בתחילת השבוע הבא, נגד הכוונה לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה עקב העבודות. עם זאת, ברש"ת מעריכים שהעתירה לא תשפיע על תחילת העבודות.

עיריית חולון תדגיש בין היתר בעתירה, שתוגש ע"י עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, כי היא "תומכת באופן נחרץ בשיפוץ המסלולים בנתב"ג, אשר צריך היה להיעשות כבר מזמן וכי לא תתנגד להמשך הטיסות המתבצעות כיום אף בתקופת השיפוץ"; עם זאת, העתירה תתקוף בחריפות את ההחלטה "לפתוח דווקא בעת הזאת את שעות הלילה להמראות, תחת הנימוק הציני של רשויות התעופה - בטיחות טיסה".

"עם כל הסבל, יש לבצע את השיפוצים"

עם זאת, ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, יצא השבוע בשיחה עם TheMarker, יצא נגד ראשי הערים באזור נתב"ג, ומתח ביקורת על התנגדותם לפתיחת שדה התעופה להמראות בלילה, בתקופת השיפוץ. "אני לא מבין את עמיתי ראשי הערים, כמו למשל ראש עיריית חולון, מוטי ששון. לפני חצי שנה ניסו לגייס אותי לפורום המתנגד לפתיחת נתב"ג להמראות מטוסים בלילות. לא הסכמתי. אני מאלה שחושבים, כי עם כל הסבל שיהיה כרוך בכך, יש לבצע את השיפוצים. כיום המראות המטוסים מהווה סיכון גדול ורק בנס לא נגרם עד כה אסון תעופה המוני בנתב"ג".

לדבריו, "יש לעבור את שלוש וחצי השנים הקרובות, בהן תתבצענה עבודות שדרוג המסלולים, כדי שנתב"ג יהיה בעתיד בטוח הרבה יותר לתעבורה אווירית מישראל ואליה. אני מוכן לשלם את מחיר הרעש ואני מדבר בשם כל תושבי יהוד".

בן דוד המשיך ואמר כי "כיום, לאחר שקיבלתי הסברים מפורטים, אני חושב שנכון לאפשר את שדרוג המסלולים ואין כל ברירה אחרת אלא לאפשר המראות מטוסים בלילות מנתב"ג".

פרויקט שדרוג המסלולים נועד ליצור מודל פעולה בטיחותי יותר לנתב"ג (מודל V פתוח), שיאפשר בשעות העומס תנועת מטוסים על מסלולים ונתיבים שאינם נפגשים, כלומר המראות ממסלול אחד (מסלול מספר 26) ונחיתות על מסלול אחר (מסלול 21). כיום מתבצעות ההמראות והנחיתות במקביל על שני המסלולים - מצב היוצר קונפליקט בין המטוסים הנוחתים לבין אלה שממריאים מולם.

מרש"ת נמסר בתגובה: "עם השלמת ההליכים החוזיים מול הקבלנים שנבחרו לבצע את שלב א' בפרויקט מערך שדרוג המסלולים וגמר הערכות, תודיע רש"ת לגורמים הרלוונטיים על התאריך המדויק להתחלת העבודות, תוך שאיפה ברורה להתחיל בביצוע הפרויקט מוקדם ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully