וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים עלה ב-0.9%

14.5.2010 / 14:00

מדד מחירי הדיור עלה ב-1%. עליות נרשמו אף בסעיפים הבאים: ההלבשה וההנעלה, הירקות והפירות, התחבורה והמזון. מתחילת השנה נותר מדד המחירים לצרכן ללא שינוי

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.9% - כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תוצאות המדד הן מעל לתחזיות המוקדמות: סקר שערכה אתמול ספקית המידע הפיננסית בלומברג בקרב 10 כלכלנים העלה כי הכלכלנים ציפו לעלייה של 0.7%-0.6% במדד המחירים לצרכן.

מתחילת השנה נותר המדד הכללי ללא שינוי. המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.1%, המדד ללא דיור ירד ב-0.3%, לעומתם עלה המדד ללא אנרגיה ב-0.1%. ב-12 החודשים האחרונים (אפריל 2010 לעומת אפריל 2009), עלה המדד הכללי ב-3%.

יעד האינפלציה הממשלתי עומד על 1%-3%. מדד המחירים לצרכן הוא אחד הפרמטרים החשובים שבוחן בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק. עם זאת, הבנק כבר הודיע כי הוא חותר להעלאת ריבית על מנת להשיב את רמתה לתחום "הנורמלי". כעת מנסים הכלכלנים להעריך באילו חודשים בדיוק יעלה הבנק את הריבית.

עליות נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: ההלבשה וההנעלה (ב-11.4%), הירקות והפירות (ב-1.9%), הדיור (באחוז אחד), התחבורה (ב-0.6%) והמזון (ב-0.4%).

מדד מחירי הדיור עלה ב-1%. מדד שירותי דיור בבעלות הדיירים עלה ב-1.2% ומדד שכר דירה נותר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully