וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש לגורל האירו הפיל את בורסות אירופה

נמרוד הלפרן

14.5.2010 / 19:07

בורסות אירופה צללו על רקע חששות המשקיעים כי חבילת הסיוע עלולה להכביד על צמיחת גוש האירו ואף להביא להתפרקותו: מדריד נפלה ב-7%, לונדון ופרנקפורט ירדו ביותר מ-3%

בורסות אירופה צללו היום על רקע חששות המשקיעים כי חבילת החילוץ האירופית בסך טריליון דולר עלולה להכביד על הצמיחה של גוש היורו, ואולי אף להביא להתפרקותו. מגזרי הבנקאות והכרייה הובילו את הירידות היום. עם זאת, הסיכום שבועי רשמו בורסות אירופה את הזינוק השבועי החד ביותר מאז יולי על רקע חשיפת תוכנית החילוץ האירופית בתחילת השבוע.

בורסות לונדון ופרנקפורט נפלו היום ביותר מ-3%; בורסת פאריס נפלה ב-4.6% על רקע דיווחים כי הנשיא סרקוזי איים בפרישה מגוש היורו על רקע מחלוקת עם גרמניה על סיוע ליוון. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-3.4% היום, אולם עלה בסיכום שבועי ב-4.8% - הקפיצה השבועית החדה ביותר מאז יולי.

בורסות מדינות PIIGS (הכינוי שהודבק באחרונה למדינות אירופה שנקלעו לגירעונות חריפים -ראשי התיבות הלועזיים של פורטוגל, איטליה, אירלנד, יוון וספרד). הובילו את הירידות היום ביבשת. בורסת מדריד נפלה ב-6.6% - הנפילה היומית החדה מאז אוקטובר 2008; בורסת מילאנו צנחה ב-5.3%; ליסבון נפלה ב-4.3%; אירלנד ב-3.6%; יוון ב-3.4%.

גרמניה הכחישה היום דיווחים בעיתון הספרדי לפיהם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, איים כי ארצו תפרוש מגוש היורו במהלך המשא ומתן שניהלו מנהיגי האיחוד האירופי בנוגע לחבילת הסיוע ליוון.

העיתון "אל פאיס" הספרדי דיווח כי סרקוזי היכה באגרופו על השולחן ואיים להוציא את צרפת מהגוש, דבר אשר גרם לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לחזור בה מהתנגדותה לסייע ליוון. עם זאת, דוברת ממשלת גרמניה הכחישה את הדיווח ואמרה כי הם לחלוטין חסרי בסיס, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

מניות הבנקים הובילו את הירידות היום באירופה. דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה ירד ביותר מ-4%; סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, נפל ב-8%; בנקו סנטנדר, הבנק הגדול בספרד, נפל ב-9%; קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ בו מושקע נוחי דנקנר, ירד ב-4%; בנק ברקליס הבריטי ירד ב-6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully