וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט בשפל: צנח ב-18% תוך שבוע וחצי

נמרוד הלפרן

15.5.2010 / 12:10

על רקע חששות המשקיעים ממשבר החוב האירופי, מחירו של הזהב השחור נפל מתחת ל-71 דולר לחבית. לעומת זאת, מחיר הזהב נוסק אל כמעט 1,250 דולר לאונקייה

המחיר הנפט השלים נפילה שבועית שנייה ברציפות, ונסגר בשפל של שלושה חודשים, על רקע חששות כי משבר החוב האירופי יכביד על הצמיחה הכלכלית הגלובלית ויפגע בביקוש לאנרגיה. מחיר הזהב נסק במהלך המסחר לשיא חדש של כמעט 1,250 דולר לאונקייה, אולם נסגר לבסוף בירידה קלה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 71.61 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ראשית חודש פברואר - לאחר נפילה של 3.8% בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר נפל מחיר החוזים ב-4.8% - הנפילה התוך יומית החדה ביותר מאז ה-4 בפברואר - אל מתחת לרמה של 71 דולר לחבית.

בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-4.8%, והוא נמוך כעת בכמעט 18% ממחיר של 87.15 דולר לחבית - שיא של 19 חודשים - שרשם ב-3 במאי. נפילת מחיר הנפט נרשמה גם על רקע המשך היחלשות היורו מול הדולר. המטבע האירופי נפל היום מתחת לרמה של 1.24 דולר ליורו בראשונה מאז התמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בשלהי שנת 2008.

היחלשות היורו נרשמה על רקע התגברות החששות מפני התפרקות גוש היורו עקב משבר החוב האירופי. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי מצב של אירופה הוא "מאוד, מאוד חמור", והעיתון הספרדי "אל פאיס" דיווח כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, איים כי ארצו תפרוש מגוש היורו, במהלך המשא ומתן על חבילת החילוץ האירופית בסך טריליון דולר.

עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו בניו יורק במחיר של 1,227.8 דולר לאונקייה, ירידה של 0.1%. במהלך המסחר כבר נסק מחיר החוזים לשיא תוך-יומי של 1,249.7 דולר לאונקייה, אולם נחלש בהמשך על רקע התחזקות הדולר בעולם. בסיכום שבועי עלה מחיר הזהב ב-1.5%.

מחירי מתכות אחרות אף הם ירדו: החוזים על הכסף למסירה ביולי נסגרו במחיר של 19.22 דולר לאונקייה, ירידה של 1.4%; החוזים על הנחושת למסירה ביוני נסגרו במחיר של 3.134 דולר לליברה, לאחר נפילה של 3%. מחיר הפלדיום נפל אף הוא היום בקרוב ל-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully