וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק גבה ריבית יתר, הילדים החולים הרוויחו

גלעד גרוסמן

16.5.2010 / 12:35

לפחות יצא מזה משהו טוב: לקוחות שתבעו את בנק דיסקונט על חיוב ריבית בחשבון כתוצאה מעדכון מאוחר של צ'קים, הגיעו להסכם פשרה לפיו הבנק יתרום 250 אלף שקל לעמותת "עזר מציון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בשבוע שעבר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד בנק דיסקונט, לפיו הבנק יתרום 250 אלף שקל לעמותת "עזר מציון" לטובת פרויקט "המאגר הלאומי לתורמי מח עצם", וזאת מכיוון שהבנק לא רשם צ'קים שהופקדו באמצעות תיבת שירות "אל-תור" בהתאם לערך ביום ההפקדה, אלא בהתאם לערכם ביום שלמחרת ההפקדה. הבנק חוייב לשלם 15 אלף שקל לתובע.

לפני כשנה וחצי הגיש לקוח של בנק דיסקונט, באמצעות עו"ד ארנון גרפי, בקשה לתביעה ייצוגית בה טען כי נהג להפקיד צ'קים לחשבונו באמצעות תיבת שירות "אל-תור". בשלב מסוים התברר לו כי רישום הצ'קים לא נעשה בהתאם לערך ביום ההפקדה, אלא בהתאם לערכם ביום שלמחרת ההפקדה. הוא חישב שנגרם לו נזקו בשיעור של 42 שקל. זאת, מכיוון שהוא חויב בריבית בשל יתרת חוב בחשבונו, שכוסתה רק יום לאחר הפקדת הצ'קים.

"בעניין אשר לפני שלל למעשה הבנק מלקוחותיו את האפשרות לרישום צ'קים ביום הפקדתם בתיבת השירות", כתבה השופטת דליה גנות בפסק הדין. "טענת הבנק, כי לרשות לקוחותיו קיים מגוון של אמצעים אחרים, המבטיחים רישום הצ'קים במועד הפקדתם, אינה יכולה לעמוד לו". היא הבהירה כי "משהותקנה לרווחת הלקוחות תיבת השירות 'אל תור', היה על הבנק להשוות את תנאי ההפקדה לתנאי ההפקדה האחרים המקובלים בבנק, ולחילופין להזהיר את קהל הלקוחות, כי תנאי הפקדה אחרים עלולים לגרום להם נזק כספי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully