וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן: "השמידו את שטרות המבצע שלנו"

עדי דברת-מזריץ ורינה רוזנברג

16.5.2010 / 14:09

לאור הלחץ מצד בנק ישראל, הפסיקו במשביר לצרכן את המבצע במסגרתו חולקו שוברים דמויי שטרות. הבנק הזהיר את המשביר כי הפצת השוברים הינה עבירה פלילית והורה לאסוף אותם מהצרכנים

בנק ישראל דרש מהמשביר לצרכן להפסיק להפיץ שוברי הקניה, בדמות שטרות שחילק לחברי מועדון קלאב 365 ובמידה וזה אפשרי לאסוף אותם מהצרכנים. זאת לאחר שחלק מחברי מועדון קלאב 365 של המשביר לצרכן, שקיבלו לביתם את שוברי הקניה, סברו כי אלה שטרות שיכולים לשמשם גם ברשתות אחרות.

שוברי הקניה חולקו במסגרת מבצע מסיבת הפתעות 'מזומאניה', שערך המשביר לצרכן למשך שבוע לחברי מועדון. במסגרתו חולקו בדיוור ישיר תווי קניה בדמות שטרות של 100 ו-200 שקל ובסכום כולל של 1,365 שקלים ללקוח. על השטרות התנוססו פרצופיהם של דמוית משפחת איצקוביץ מסדרת הטלויזיה רמזור, והם אמורים היו להעניק לצרכנים הנחה של עד 50% על מוצרי המשביר לצרכן, כאשר שיעורי ההנחה משתנים ממחלקה למחלקה.

למעשה לא מדובר בחלוקה אמיתית של כסף חינם אלא בהנחות שונות על המחלקות ברשת שמשווקות לחבר המועדון בתור שטרות כסף מיוחדים המחולקים להם. באותה מידה הרשת הייתה יכולה להעניק את ההנחה לחברי המועדון מבלי לקיים את חלוקת השטרות.

אודלה קפלינסקי-אורבך, סמנכ"ל השיווק של המשביר לצרכן, מסרה כי "מבנק ישראל נמסר לנו ביום חמישי כי ישנה הטעייה של הציבור והציבור מנסה להשתמש בשטרות גם ברשתות אחרות, בעוד שהם נועדו לשימוש בסניפי המשביר לצרכן בלבד. בתגובה, הודענו בכלי תקשורת שונים כי השטרות לא נועדו לשימוש ברשתות אחרות ואף הודענו כי נעצור את השימוש בשטרות. הלקוחות עדיין יוכלו לקבל את ההטבות עם הצגת כרטיס מועדון קלאב 365 בתוקף, וללא צורך בשטרות שחולקו". עוד נכתב באתר הרשת כי הצרכנים מתבקשים להשמיד את שוברי הכסף שברשותם ולא לעשות בהם שימוש.

בבנק ישראל מחכים לעדכונים

בנק ישראל פנה במכתב למשביר לצרכן ועדכן אותם כי הפצת שטרות המבצע, שמיועדים לשימוש אך ורק בסניפי הרשת, הדומים לשטרות כסף אמיתיים, הינה נוגדת את סעיף 463 לחוק העונשין שקובע כי "העושה או גורם שייעשה מסמך הנחזה כשטר כסף או כחלק משטר כסף, או הדומה להם מבחינה כלשהי, או דומה להם במידה שיש בה כדי להטעות, והמשתמש לכל צורך שהוא במסמך כאמור או מנפק אותו, דינם - מאסר שלושה חודשים, ובית המשפט יצווה על חילוט המסמך והעתקיו וכל מכשיר או דבר אחר שהוא בהחזקת העבריין ושימש או יכול לשמש להדפסתו או לשכפולו של מסמך כאמור".

הנחיות בנק ישראל קובעות כי הפצת תצלום של שטר בתור קופון, תלוש הנחה וכיוצא באלה אסורה, אך מסייג כי מותר להפיצם בתנאי שמידות הקופון או התלוש (האורך והרוחב) גדולות או קטנות ממידות שטר הכסף האמיתי ב-30% לפחות. השטרות שהפיצה רשת המשביר לצרכן לא עמדו בתנאי זה. כעת מחכה בנק ישראל להבהרה מהרשת באילו צעדים היא כבר נקטה על מנת לעצור את המשך השימוש בשטרות של המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully