וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: חבילת החירום של האיחוד תקנה לנו זמן

16.5.2010 / 18:38

"הספקולציות נגד היורו מתאפשרות הודות לפער עצום בין הכוח הכלכלי לבין רמות החוב", אמרה קנצלרית גרמניה שהסבירה כי חבילת החירום של האיחוד האירופי בסך טריליון דולר

חבילת החירום של האיחוד האירופי בסך טריליון דולר בסך הכל קונה זמן עד שגירעונותיהן של חברות מסוימות בגוש היורו ינוקו, כך אמרה היום קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

בנאום שנשאה בכנס של קונפדרציית איגודי הסחר בגרמניה, אמרה מרקל כי הספקולציות נגד היורו "מתאפשרות רק הודות לפער העצום בין העוצמה הכלכלית לבין רמות החוב של המדינות החברות.

"למעשה", הסבירה מרקל, "בחבילת החילוץ לא עשינו הרבה יותר מאשר לקנות זמן עד שנצליח להשיב את האיזון, ולצמצם את הגירעונות של מדינות גוש היורו", אמרה.

מנהיגי האיחוד האירופי הגיעו ביום שני שעבר להסכם בנוגע לחבילת החילוץ, אשר לה תעמיד גרמניה ערבויות בסך 150 מיליארד יורו (186 מיליארד דולר), וזאת לאחר פסגת חירום שכינסו בסוף השבוע שעבר. ההודעה על חבילת החילוץ הזניקה את השווקים, והביאה להתחזקות קלה של היורו, אך הספקות בנוגע ליציבות גוש היורו וליכולתן של הממשלות לקצץ את הגירעונות נותרו בעינם, והיורו נפל ביום שישי לשפל של יותר משנה וחצי מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully