וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הבריטית החדשה נערכת להעלאת מסים

16.5.2010 / 22:36

ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר של בריטניה מזהיר: "הכלכלה במצב קשה; צפויות העלאות מסים. לא נוכל לשנות את הדברים תוך שבוע, חודש, או אפילו שנה"

"כלכלת בריטניה נמצאת במצב קשה ועוד צפויים זמנים קשים כאשר הממשלה תנקוט בצעדים לצמצום גירעון השיא בתקציב, כך אמר היום (ראשון) שר האוצר החדש של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן.

אוסבורן נכנס לתפקידו בשבוע שעבר, לאחר שהמפלגה הליברל דמוקרטית הצטרפה למפלגת השמרנים להקמת הקואליציה הראשונה בבריטניה מאז 1945. הקמת הקואליציה הביאה לקיצו של שלטון בן 13 השנים של מפלגת הלייבור. הממשלה החדשה, שנמצאת תחת לחץ לקצץ גירעון הגבוה ב-11% מהתמ"ג, כבר התחייבה להאיץ את צמצומו בחמש השנים הקרובות ולקצץ 6 מיליארד ליש"ט מהוצאותיה בשנת הכספים הנוכחית.

"עומדים בפנינו אתגרים כלכליים עצומים", כתב אוסבורן במאמר שהתפרסם היום בעיתון "ניוז אוף דה וורלד". "לא נוכל לשנות את הדברים תוך שבוע, חודש, או אפילו שנה", והוסיף כי "הבעיות הכלכליות הן גדולות ועוד צפויים לנו ללא ספק זמנים קשים".

אוסבורן התחייב לשים קץ לבזבזנות בהוצאות הממשלה ואמר כי הקואליציה תפעל על מנת להבטיח יציבות כלכלית ולשמור על ריבית גבוהה על המשכנתאות. על פי הערכות, תקציב חירום צפוי להוביל לירידה של 25% בתקציבים של המשרדים השונים בממשלה הבריטית, וצפויות העלאות מסים בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully