וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיק עובד חרדי? תקבל תמריץ כספי

חיים ביאור וליאור דטל

17.5.2010 / 8:05

התמ"ת מגבש תוכנית אשר תציע תמריץ כספי, שייקבע על ידי הממשלה, לכל מעסיק שיקח לעבודה עובדים חרדים. כמו כן, תיבחן גם האפשרות להנהיג הקלות מס למעסיקים שיקלטו חרדים

משרד התמ"ת מגבש תוכנית להפניית עשרות אלפי חרדים לשוק העבודה. לפי נתוני התמ"ת, רק 26.5% מהעובדים החרדים השייכים לכוח העבודה מועסקים על ידי חילונים. חרדים השייכים לכוח העבודה מועסקים ברוב המקרים בקהילה, בעיקר בשירות הציבורי בתחומי הוראה, חינוך וסיוע סוציאלי. שיעור נמוך במיוחד מועסק בענפי התעשייה.

במקביל, מקדם משרד התמ"ת שתי תוכניות נוספות לעידוד הצטרפותם לשוק העבודה של נשים ערביות ושל אנשים בעלי מוגבלויות, במסגרת אפליה מתקנת.

את התוכנית הציג אתמול שר התמ"ת בנימין בן אליעזר לראש הממשלה בנימין נתניהו. שלוש התוכניות גובשו על ידי בני פפרמן, מנהל מינהל תכנון וכלכלה במשרד התמ"ת.

"מדובר בקבוצות שהכנסתן נמוכה יחסית לממוצע ההכנסות בחברה הישראלית, ומנגד האבטלה בקרבן גבוהה יותר לעומת שיעור האבטלה הארצי", אמר פפרמן. לדבריו, לעובדה זו יש השלכות קשות לא רק מכיוון שישראל התקבלה באחרונה לארגון המדינות המפותחות (OECD), אלא גם מכיוון שממדי העוני בישראל הם מהגבוהים בעולם.

התוכנית של משרד התמ"ת מציעה להעניק תמריץ כספי - בסכום שייקבע בקרוב על ידי הממשלה - לכל מעסיק המעוניין להעסיק עובד חרדי. תיבחן האפשרות להנהיג הקלות מס למעסיקים שיקלטו חרדים. המדינה תקים אזורי תעשייה ביישובים חרדים, בשל העובדה שהאוכלוסייה החרדית, ובפרט נשים חרדיות, מעדיפות לעבוד בקרבת הבית. במקביל, קרנות ייעודיות יוקמו כדי לסייע לחרדים בפתיחת בתי עסק או לאלה שירצו להרחיב בתי עסק קיימים.

התוכניות לעידוד הכניסה של נשים ערביות ושל אזרחים בעלי מוגבלויות פיסיות ונפשיות לשוק העבודה יכללו מתן בונוס למעסיק על כל עובד חדש שהוא יקלוט מקרב אוכלוסיות אלה. כמו כן, יומלץ להקים אזורי תעשייה קטנים ליד יישובים ערביים.

משלבים כ-3,000 חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה

התוכנית של משרד התמ"ת מצטרפת לתוכנית של המועצה להשכלה גבוהה, שפורסמה ב-TheMarker, ומטרתה לשלב כ-3,000 חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה באמצעות תוספת תקנים ומלגות במכללות החרדיות בבני ברק ובירושלים, וכן באוניברסיטה הפתוחה, על מנת לסייע להם להשתלב בשוק העבודה.

כיום התמ"ת שותף לתוכנית לשילוב חרדים בכוח העבודה באמצעות תוכנית של ג'וינט ישראל. הג'וינט מפעיל בשיתוף תוכנית תב"ת (תנופה בתעסוקה), המשותפת לו ולממשלה, את מרכזי הפיתוח לתעסוקת חרדים (מפת"ח). מדובר במרכזי השמה ותעסוקה הממוקמים בשמונה ערים חרדיות. המרכזים מתמקדים בסיוע, במתן שירות וליווי אישי למחפשי מקומות עבודה בציבור החרדי, שהחל ב-2006 בירושלים, וכיום מופעלים בערים נוספות כמו בני ברק, אשדוד, אלעד ובית"ר עלית.

"אנחנו נותנים להם שירות החל בשלב חיפוש מקום העבודה ועד להשמה", אומר הרשל קליין, המנהל הארצי של התוכנית.

מנהל תוכנית של שיתוף חרדים בחברת ההיי-טק מלמ מערכות, דן רונן: "רמת הנאמנות, היציבות והגמישות בתנאים של עובדים ממגזר זה, אל מול עובדים אחרים בהיי-טק, מאפשרת ללקוחות 'עבודה בראש שקט' ויכולת תכנון לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully