וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה כאל מסיימת את הרבעון הראשון של 2010 עם רווח של 64 מליון שקל

אתי אפללו

17.5.2010 / 9:36

מדובר בעלייה של 6.7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2009; מבחינת מספר כרטיסי אשראי מציגה כאל צמיחה נמוכה



חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל של מסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2010 עם רווח נקי של 64 מליון שקל, עלייה של 6.7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2009. כאל עברה בסוף השנה האחרונה טלטלה בשל שרשרת שערוריות שהתגלתה בה והובילה לקנסות מטעם ארגוני ויזה אירופה ומסטרכארד העולמית, ולביקורת חשבונאית מקיפה מטעם בנק דיסקונט.



בסוף השנה האחרונה התחלף גם מנכ"ל כאל, בעז צ'ציק, ובמקומו מונה לתפקיד ישראל דוד. מרבית התקלות היו בתחום הסליקה האלקטרונית של עסקות באינטרנט - תחום רווחי ביותר עבור כאל. החברה נדרשה על ידי ויזה אירופה להפסיק לגייס לקוחות חדשים ולעמוד בשורה של תנאים במסגרת תוכנית ציות, ובסוף הרבעון הראשון הודיעה ויזה אירופה לכאל היא רשאית לגייס לקוחות חדשים.




ההשפעה של הפרשה ניכרת בירידה מהכנסות שרשמה כאל, אולם בעזרת דיאטה בהוצאות, גידול בהכנסות מהאשראי החוץ בנקאי ורוח גבית מהשווקים שהשפיעה על היקף העסקאות בכרטיסי אשראי ברבעון ראשון 2010 לעומת הרבעון המקביל, היא הצליחה לרשום גידול ברווח הנקי. מבחינת מספר כרטיסי אשראי מציגה כאל צמיחה נמוכה מאוד במהלך רבעון ראשון ביחס לסוף 2010 במספר הכטיסים הפעילים, ומספרם עומד על 1.32 מיליון כרטיסים. מחזור העסקות בכרטיסי אשראי הסתכם ב 10.9 מיליארד שקל ברבעון, לעומת 9.8 מיליארד שקל ברבעון מקביל. עם זאת, הכנסות החברה מכרטיסי אשראי הסתכמו ברבעון ב-217 מליון שקל, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל זאת בשל הירידה בעסקאות במגזר הסליקה האלקטרוני.



ההכנסות מפעולות מימון - ובכלל זה האשראי החוץ בנקאי שנותנת כאל - הסתכם ב 54 מיליון שקל, גידול של 10% לעומת הרבעון המקביל. כאל היא אחת מחברות האשראי הראשונות שזיהו את הרווח הפוטנציאלי בתחום האשראי החוץ בנקאי, והיא גם גובה ריביות גבוהות מהתחום ביחס למתחרות. הוצאות החברה הסתכמו ברבעון ב-175 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל. הירידה הכוללת בהוצאות התאפשרה בעקבות צניחה של 50% בהוצאות ההפרשה לחובות מוספקים, ירידה של 11% בהוצאות התפעול וירידה של 14% בהוצאות הנהלה וכלליות.



סעיף מעניין נוסף בדוחותיה של כאל מתייחס למניות ויזה העולמית שבידי כאל, ואשר נמכרו על ידה במהלך חודש אפריל. כאל רשמה ברבעון הנוכחי רווח של 32 מיליון שקל משיערוך המניות - רווח שנזקף לקרן הון, אולם ברבעון הבא היא תרשום רווח של 16 מליון שקל בגין המכירה שיצטרף לרווחים בדו"ח הרווח והפסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully