וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים: צעירים בלבד

אביטל מולאי

17.5.2010 / 10:55

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת הגישה לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב-יפו עמדה בתביעה שהגיש אדם שהופלה מחמת גיל

התובע, מר חן כרמי רדושיצקי, ענה למודעת דרושים, שפורסמה על ידי חברת "אבידר", אולם עוד בטלפון נמסר לו כי המשרה המוצעת מוגבלת עד גיל 35. באמצעות קו לעובד פנה התובע לחברת "אבידר" ולעיריית תל אביב וקבל על ההפליה. העירייה הזמינה אותו לראיון ודחתה אותו לטענתה באופן מהותי.

העירייה טענה בעבר כי ההתקשרות עם "אבידר" היא התקשרות עם חברת כח אדם וכעת היא טוענת כי מדובר בהתקשרות עם חברת השמה. "אבידר" טוענת כי היא קבלן שירותים וכי תנאי הגבלת הגיל הופיע במכרז שפרסמה העירייה.

הפליה על בסיס גיל

עו"ד שרון אברהם-ויס נציבה אזורית תל-אביב והמרכז של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת הגישה אתמול (16.5.10) לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב יפו את עמדת הנציבות, בתביעה שהגיש אדם שניסה להתקבל לעבודה כמפקח עירוני בעיריית תל אביב ונדחה מפאת גילו.

בין השאלות אליהן מתייחסת חוות הדעת: הגנה על עובדים בעת התקשרויות מורכבות ותוקפו של ראיון עבודה שנערך אצל מזמין השירות, על אף הדחייה מפאת גיל אצל הקבלן.

עמדת הנציבות הינה כי על פניו ישנו חשד כבד להפליה האסורה מחמת גיל.
עצם קביעתו של רף גיל - כל גיל בלא לבדוק את כושרו של העובד לגופו, יש בה, על פניו, הפליה אסורה. החוק קובע כי נטל הראיה להוכיח שלא היתה הפליה מוטל על המעביד. חברת "אבידר" מודה בהפליה, אך מפנה אל העירייה ואילו העירייה טוענת כי לא הפלתה - לעמדת הנציבות העירייה לא הרימה נטל זה.

בן 44 - מבוגר?

עו"ד שרון אברהם-ויס מציינת כי "נגע חברתי זה של דחיקת רגליהם של עובדים, שאינם צעירים (ויודגש כי התובע, בן ה 44, צעיר בלמעלה מעשרים שנה מגיל הפרישה הקבוע בחוק) והוצאתם לשולי החברה, תוך פגיעה בפרנסתם, בכבודם ובערכם העצמי – יש לעקור מן השורש".

יצויין כי מגמת ההחמרה בהתייחסותם של בתי המשפט להפליה מחמת גיל מסמנת למעסיקים ולרשויות לבדוק בציציותיהם ולהיטיב לטפל בתופעה מדאיגה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully