וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לא רוצה שתחזירו מוצרים לחנות?

17.5.2010 / 12:40

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, מתנגד להצעת החוק המחייבת להחזיר כסף לצרכן שמעוניין להחזיר מוצר שרכש: "אנשים יבואו לחנויות על מנת להשתעשע"

"אנשים רבים יגיעו לחנויות, לא על מנת לקנות, אלא על מנת להשתעשע בקנייה והחזרה של מוצרים. במקום לחנך את הצרכן לרצינות, הוא יחונך להיות חסר אחריות" - כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להצעת חוק שהגישה קבוצת חברי כנסת המחייבת להחזיר כסף לצרכן שמעוניין להחזיר את המוצר שרכש.

"הצעת החוק היא מיותרת ומזיקה. הגם שהכוונות טובות הן בוודאי מובילות לגיהינום", טוען לין. "מדובר במהלך כפייתי. הטלת חובה בחוק לקבל בחזרה מוצרים, לא על שום שהמוצר חלילה פגום ולא על שום שהצרכן הוטעה, אלא בגלל שהצרכן שינה את דעתו תפר את האיזון הנחוץ בקיום יחסי מסחר תקינים".

עוד טוען לין כי "אין חוק כזה בעולם. בחו"ל קיימת מדיניות וולונטרית של בתי עסק המעודדת צרכנים לבוא אליהם מחמת מדיניות המאפשרת השבת מוצרים. יצירת נורמה כזאת בחוק משנה את כל יסודות התנהלות המסחר במדינה".

לדברי לין, "כבר היום זוכה הצרכן הישראלי להגנות רבות ומופלגות. הוא מוגן מכורח חוק המכר ומוגן גם מכח חוק החוזים. ובנוסף על כך קיימת גם שורת הגנות רחבה על פי חוק הגנת הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully